اخبار محرمانه
حاج قاسم در بحبوبه جنگ با داعش به فکر آهو های نزدیک مقر سپاه نیز بودند
دوشنبه 1 اردیبهشت 1399 - 8:45:04 AM
اخبار محرمانه - همین امروز به اندازه کافی علوفه تهیه کن و در چند جا قرار بده که آنها از گرسنگی تلف نشوند. من چون آن زمان فرمانده بودم سریع اقدام کردم و تا ظهر نظر ایشان را عملی نمودم. با کمال تعجب بعدازظهر مجددا زنگ زد و گفت: چه کردی؟! گفتم دستور فرمانده عملی شد و آهوها دعاگو هستند
پایگاه بصیرت
روزی یکی از همرزمان نزدیک شهید بزرگوار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی می گفت در یکی از سفرهای سردار سلیمانی در بحران داعش در عراق که در فصل زمستان صورت گرفته بود حاج قاسم در شرایطی از عراق تماس گرفت که صدای تیراندازیها به وضوح به گوش می رسید و وی در شرایط جنگی قرار داشت. ایشان در این تماس اظهار داشت که شنیده ام تهران برف سنگینی آمده است. گفتم بله همینطور است. گفت: به مطلبی که می گویم با دقت گوش کن و سریع اقدام کن. با این برف آهوهایی که در کوه نزدیک پادگان مقر سپاه وجود دارد حتما برای پیدا کردن غذا پایین می آیند.
همین امروز به اندازه کافی علوفه تهیه کن و در چند جا قرار بده که آنها از گرسنگی تلف نشوند. من چون آن زمان فرمانده بودم سریع اقدام کردم و تا ظهر نظر ایشان را عملی نمودم. با کمال تعجب بعدازظهر مجددا زنگ زد و گفت: چه کردی؟! گفتم دستور فرمانده عملی شد و آهوها دعاگو هستند. من از ایشان سوال کردم در این شرایط سخت که با داعش درگیر هستید چگونه به فکر آهوهای نزدیک مقر هستید؟! وی پاسخ داد: من به شدت به دعای خیر آنها اعتقاد دارم.
در فقه اسلامی حقوق حیوانات خود فصل ویژه ای دارد. مولی علی علیه السلام به نقل از پیامبر عظیم الشان می فرمایند: "ایاکم و المثله و لو بالکلب العقور" برحذر باشید از مثله کردن حتی در مورد سگ هار. (ر.ک: نهج البلاغه، وصیت نامه امیرالمومنین(ع)) امام صادق علیه السلام می فرمایند: هر چند خدا حیوانات را بی ادراک آفریده است؛ اما چهار خصلت را به آنها عنایت کرد: یک_ شناخت خالق خود. دو_ شناخت چگونگی کسب روزی. سه_ شناخت نر از ماده. چهار_ ترس از مرگ. (ر.ک: مفاتیح الحیات، آیت الله جوادی آملی)
مولی علی علیه السلام می فرماید: روزی پیامبر (ص) وضو می گرفت. گربه ای نزد او آمد. پیامبر دانست که آن حیوان تشنه است. پیامبر ظرف آب را به سوی آن حیوان برد و آن آب را نوشید؛ سپس پیامبر وضو گرفت.(ر.ک: مفاتیح الحیات، آیت الله جوادی آملی) از اینگونه ماجراهای تاریخی که سیره پیامبر عظیم الشان اسلام و معصومین علیهم السلام می باشد فراوان است و خداوند در قرآن میفرماید: "لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه" یعنی الگوی شما پیامبر عظیم الشان است.(سوره احزاب، آیه ٢١)
این مقدمه از این باب ذکر شد که منظره وحشتناک کشتار وحشیانه هزاران جوجه توسط یک شرکت پرورش مرغ همه را بهت زده کرد. در غرب مدعی تمدن از این دست اقدامات کم صورت نمی گیرد. برای آنها منافع اقتصادی در اولویت قرار دارد. گاهی میلیونها تن گندم و مواد غذایی سالم را با هدف کنترل قیمت بازار معدوم می کنند؛ آنهم در جهانی که میلیونها انسان گرسنه اند. (البته انجمنها و بیمارستانهای متعددی نیز برای حمایت از حقوق حیوانات در غرب وجود دارند.)
آقایی که صاحب این پروژه ای و نمی دانم کیستی! حداقل این حیوانات زبان بسته را به روستاییان می دادی و هزینه معدوم نمودن آنها را صرفه جویی می کردی که هم دلها خوشحال می شد و هم عده ای به نوا می رسیدند و هم احساسات میلیونها انسان را جریحه دار نمی کردی و هم خشم خالق را برنمی انگیختی.
در این امر بسیار قبیح که متاسفانه در کشورمان واقع شده است؛ مسوولیت اول با وزیر محترم کشاورزی است و آزمونی برای ایشان است که این ناهنجاری را در نطفه خفه کند. ضروری است که کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز مساله را با جدیت بیگیری کند. صاحب این پروژه نیز بهتر است دنبال شغل دیگری باشد؛ زیرا چنین فردی در جمهوری اسلامی ایران شایستگی چنین مسوولیتی را ندارد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/285386/حاج-قاسم-در-بحبوبه-جنگ-با-داعش-به-فکر-آهو-های-نزدیک-مقر-سپاه-نیز-بودند
بستن   چاپ