اخبار محرمانه
آفریقا خواستار بخشودگی بدهی هایش به چین شد
شنبه 16 فروردين 1399 - 17:36:11
اخبار محرمانه - ایرنا / کشورهای آفریقایی به دنبال شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌های فزاینده از وضعیت اقتصادی خود، از کشورهای دیگر از جمله چین خواسته‌اند تا آن‌ها را از پرداخت بدهی هایشان معاف کنند.
به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این کشورها تاکید کرده‌اند که کرونا فشار مضاعفی بر اقتصادهای ضعیف این قاره وارد کرده، به تجارت خارجی آن‌ها بشدت لطمه زده و رشد اقتصادی آن‌ها را کاهش داده است.
همزمان بانک جهانی و صندوق بین المللی پول از کشورهای گروه 20 از جمله چین، بزرگترین طلبکار کشورهای آفریقایی خواسته‌اند با بخشودن بدهی‌ها فشارها بر این کشورها را در این شرایط کاهش دهند.
از کشورهای ثروتمند از جمله چین دعوت شده است تا به شرایط کشورهای آفریقایی توجه جدی داشته باشند و حتی الامکان آن‌ها را از پرداخت بدهی‌ها معاف کنند.
روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست از چین می‌نویسد که صنایع گردشگری، خطوط هوایی و تجارت این کشورها بشدت لطمه دیده است و آن‌ها خواستار بسته کمکی 100 میلیارد دلاری شده‌اند که 44 میلیارد دلار آن معافیت از بدهی هایشان محسوب شود.
وزیران دارایی قاره آفریقا از هفته گذشته با یکدیگر نشستی درباره این موضوع برگزار کردند و به دنبال آن بیانیه‌ای برای درخواست بخشودگی بدهی‌های این کشورها منتشر کردند.
کمیسیون اقتصادی آفریقا اعلام کرده است کرونا می‌تواند تولید ناخالص داخلی این قاره را از 3. 2 درصد به زیر 2 درصد کاهش دهد وزیران دارایی آفریقا گفته‌اند اگر این وضعیت تغییر نکند این قاره در سال آینده میلادی به یک کمک 50 میلیارد دلاری دیگر نیاز خواهد داشت.
بانک جهانی میزان بدهی قاره آفریقا را در سال 2018 میلادی 584 میلیارد و 300 میلیون دلار براورد کرده است.
چین در سال 2018 میلادی بدهی‌های چندین میلیون دلاری بسیاری از کشورهای آفریقایی نظیر کامرون، بوتسوانا، سودان و کنگو برازاویلا را مشمول بخشودگی کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/273228/آفریقا-خواستار-بخشودگی-بدهی-هایش-به-چین-شد
بستن   چاپ