اخبار محرمانه
توهم نتانیاهو از وجود "دولتی در سایه"
شنبه 16 فروردين 1399 - 17:36:08
اخبار محرمانه - ایسنا / روزنامه عبری‌ زبان هاآرتص در گزارشی نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونسیتی اخیراً اتهاماتی را در خصوص وجود "دولت در سایه" مطرح می‌کند تا به ادعاهایی مبنی بر وجود توطئه چینی‌ مخفیانه برای کنار زدن او از قدرت دامن بزند.
طبق نوشته این روزنامه، بسیاری از کسانی که با نتانیاهو اخیرا دیدار کردند از وی "اظهارات مفصلی" در خصوص وجود یک دولت در سایه را شنیده‌اند که آنطور که خود نتانیاهو می‌گوید، علی‌رغم اینکه وی توانسته در موارد مکرر در انتخابات پیروز شود، اما طرفی که عملاً بر اسرائیل حکمرانی می‌کند، طبق ادعاهای وی، یک قدرت مخفی است که نتانیاهو آن را "دولت در سایه" می‌نامد و او در این میان، از کلمه انگلیسی "deep state" برای اشاره به آن استفاده می‌کند.
بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص، نتانیاهو می‌گوید: در اینجا دموکراسی وجود ندارد بلکه قدرت و اقتدار کارمندان و قانون‌گذاران برقرار است.
بنیامین نتانیاهو عملاً از زمانی که در سال 1996 به عنوان نخست وزیر انتخاب شد، این مسیر تبلیغاتی را در پیش گرفت. همچنین طی چهار سال اخیر و از زمانی که پلیس اسرائیل تصمیم به باز کردن پرونده‌های کیفری و تحقیقات در خصوص سوء ظن‌ها نسبت به رشوه گیری نتانیاهو و خیانت در امانت و کلاه‌برداری او گرفت، نتانیاهو این مسیر تبلیغاتی را به نفع خود به صورت مستقیم و علنی دامن زده است.
طبق گفته‌های نتانیاهو، طرفی که هدایت دولت در سایه را در دست دارد و عملاً آن را پیش می‌برد، دادستانی کل اسرائیل است که نتانیاهو آن را برای اسرائیل خطرناک‌تر از موشک‌های حزب‌الله می‌داند.
نتانیاهو مدعی است، در سایه سیاست رسانه‌ای و تحریک آمیز علیه چپگراها و رسانه‌ها، نوعی از هماهنگی متقابل میان دادستانی کل و دستگاه قضایی وجود دارد تا "من پشت میله‌های زندان دیده شوم"‌.
نتانیاهو در جریان نبرد و رقابت انتخاباتی‌اش، تحریک‌های خود علیه هر کس که وی را تایید نمی‌کند، تشدید کرده است که طرف‌های ضدِ نتانیاهو، عبارت از پلیس، دادستان کل، رسانه‌ها و عرب‌های فلسطینی در داخل اراضی اشغالی هستند. پس از آن نیز، نتانیاهو آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ پیشین اسرائیل را در لیست توطئه‌گران علیه خود قرار داده است. نتانیاهو مدعی است که آویگدور لیبرمن عملاً به باج‌خواهی‌های دولتِ در سایه تن داده است، چراکه دولت در سایه مدارکی در اختیار دارد عملا می‌تواند با استفاده از آنها لیبرمن را در زمینه شبهه‌های کیفری و جرایم خطیر تهدید کند.
با این که این گزارش بر اساس اخبار درزیافته و برقراری تماس با "کسانی که با نتانیاهو اخیراً دیدار کرده‌اند"، در هاآرتص منتشر شده است، اما با این وجود این امر بعید نیست که این گزارش بخشی از برنامه‌ریزی تبلیغاتی نتانیاهو برای مرحله آتی، یعنی مرحله بعد از کروناویروس باشد که اگر کمیته‌های تحقیقات رسمی برای بررسی شکست شدید صورت گرفته در بخش بهداشت اسرائیل شکل بگیرد و آن طور که ناظر دولت اسرائیل در گزارشی رسمی برملا کرده؛ مسئولیت متوجه نتانیاهو است، چراکه وی طی دهه اخیر به جز دوره‌های کوتاهی مسئول وزارت بهداشت بوده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/273224/توهم-نتانیاهو-از-وجود-"دولتی-در-سایه"
بستن   چاپ