اخبار محرمانه
پیام سفیر ایران در پکن برای همدردی با مردم چین
شنبه 16 فروردين 1399 - 17:35:26
اخبار محرمانه - تسنیم / هم‌اکنون ما با چینی‌ها به‌احترام جانهایی که نتوانستند آمدن فصل بهار را ببینند، می‌ایستیم و به قهرمانانی که در راه دفاع از کشور و مردم فداکاری کردند احترام می‌گزاریم.
به گزارش رادیو بین‌المللی چین، شورای دولتی چین امروز شنبه را به‌نشانه احترام به شهدای مقابله با شیوع کروناویروس جدید و قربانیان این بیماری عزای عمومی اعلام کرده بود.
حساب رسمی وِی‌بوی سفارت ایران در چین در صبح شنبه پیام محمد کشاورززاده سفیر ایران در چین را به‌زبان چینی درج کرد که در آن با نقل بیتی از «زوئو جوان» اثر کلاسیک اندیشه کنفوسیوسی با مضمون «جنگ و مراسم یادبود عمومی از بزرگترین امور کشور هستند»، نوشت: «سوگواری عمومی در چین برای جان‌باختگان بیماری همه‌گیر کروناویروس 2019، فرصتی است که شاهد احترام این کشور به عزت و جان انسان باشیم و همچنین اتحاد و قدرت نهفته در عاطفه جمعی و عشق 1.4 میلیارد جمعیت چین را درک کنیم.»
سفارتخانه ایران در چین در پیام وی‌بوی خود نوشت: «هم‌اکنون ما با چینیها به‌احترام جانهایی که نتوانستند آمدن فصل بهار را ببینند، می‌ایستیم و به قهرمانانی که در راه دفاع از کشور و مردم فداکاری کردند احترام می‌گزاریم!»
کشاورززاده سفیر ایران در چین در اولین ساعات صبح شنبه در حساب توییتر خود نوشت: «کشورهای زیادی سوگوار جانباختگان بیماری کروناویروس جدید هستند و امروز در چین به این مناسبت عزای عمومی است. در گوشه و کنار چین نشانه‌های سوگواری همگانی به چشم می‌خورد و همه مردم چین غرق در ماتم هستند. ایران در مقابله با شیوع کرونایروس جدید همواره کنار چین می‌ایستد. ما عمیقاً برای همه افرادی که در شیوع این بیماری وحشتناک و دردناک جان خود را از دست دادند، سوگواری می‌کنیم و به شجاعت و بی‌باکی‌ای که در جریان مبارزه با شیوع کروناویروس 2019 دیده شد، احترام فراوان می‌گزاریم. زمانه هر دشواری که در پیش داده باشد، باید دست در دست پیش رفت و تنها با اتحاد است که می‌توان بر کروناویروس جدید، این دشمن مشترک بشر غلبه کرد.»
تعداد زیادی از کاربران اینترنت در چین زیر این پیام سفارت ایران پیام همدلی درج کردند، از آن جمله در پیامی نوشته شده بود: «متشکریم! ما با هم قوی هستیم! آرزو می‌کنیم مردم ایران نیز هرچه زودتر بر شیوع کروناویروس 2019 غبله کنند.»

http://www.SecretNews.ir/fa/News/273209/پیام-سفیر-ایران-در-پکن-برای-همدردی-با-مردم-چین
بستن   چاپ