اخبار محرمانه
سند اشتغال و رونق تولید کرمانشاه زمینه را برای تحقق شعار سال فراهم می‌کند
شنبه 16 فروردين 1399 - 16:39:16
وزارت رفاه
اخبار محرمانه - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در سندهای رونق تولید و اشتغال استان تمام زمینه‌ها و مبنای تحقق شعار سال «جهش تولید» فراهم شده و تکلیف همه دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان‎ها و بخش‌ها برای رونق تولید برنامه‌ریزی و مشخص شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، حسن عزیزی در گفت وگو با ایرنا یکی از مهم ترین مؤلفه های تحقق شعار سال در استان کرمانشاه را هم افزایی؛ همدلی و هم صدایی بین مسئولان ارشد اجرایی، قضایی، نظامی و فرهنگی عنوان کرد که گام بسیار مثبت و مهمی است.
وی در ادامه شعار سال مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را در ادامه شعار سال گذشته «رونق تولید» اعلام کرد و گفت: به همت استاندار کرمانشاه از 2 سال گذشته برای رونق تولید و کاهش نرخ بیکاری استان 2 سند بسیار حیاتی و مهم سه ساله رونق تولید و اشتغال ( تا افق 1400) تدوین شده و در آن تکلیف همه بخش ها و حوزه ها، دستگاه ها، ارگان ها، در سطح استان و شهرستان ها مشخص شده و هر یک می دانند چه وظایفی دارند و اهداف به ترتیب سال های 98، 99 و هزار و 400 به صورت روشن ترسیم شده به همین دلیل تمام زمینه ها برای تحقق اهداف شعار سال در کرمانشاه از قبل فراهم است.
حسن عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش مرکز آمار از نرخ بیکاری استان در سه فصل اول سال 98 گفت: گزارش مرکز آمار ایران در این فصول از کاهش 3/1 درصدی نرخ بیکاری در استان حکایت می کند و به طور قطع آمار فصل زمستان هم به این صورت است که نشان دهنده جهت گیری درست سیاست ها و راهبردهای سند رونق تولید و اشتغال استان است.
وی در ادامه گفت: استان کرمانشاه در همه زمینه های مختلف دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی تولید، توسعه و پیشرفت است و دارای مزیت مرز خارجی برای صادرات و تجارت، گردشگری، آب و زیرساخت های مهم گاز، برق راه های ارتباطی جاده، فرودگاه، قطار و مرکزیت غرب است که هر کدام می توانند در تحقق شعار سال کمک بسزایی کند.
عزیزی یکی از مهم ترین اقدام های در دست اجرا برای تحقق شعار سال؛ احیای واحدهای راکد و تعطیل ذکر کرد و افزود: به همت استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی هر هفته برای راه اندازی بنگاه های راکد و نیمه فعال تلاش و موانع از سر راه برداشته می شود و پارسال ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این راستا کارنامه بسیار درخشانی داشت و خیلی از کارخانه ها و شرکت ها و بنگاه های تولیدی استان دوباره به تولید بازگشتند و امسال نیز این روند با قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت.
وی بهبود فضای کسب و کار و کاهش تورم را از دیگر سیاست های مهم تحقق شعار سال دانست که در سال 99 مانند سال 98 در راستای جهش تولید و رونق آن به جد پیگیری می شود.
در سال 99 کاهش 2/5 درصدی نرخ بیکاری هدف گذاری شده است.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه گفت: طبق سند اشتغال استان، برای سال 99 کاهش 2/5 درصدی نرخ بیکاری هدف گذاری شده که انشاالله پس از پشت سر نهادن بحران کرونا برگشت فعالیت ها اقتصادی به حالت عادی برای رسیدن به این هدف بزرگ تلاش خواهیم کرد.
گفتنی است: استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هزار واحد تولیدی است که بیش از 30 هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/273188/سند-اشتغال-و-رونق-تولید-کرمانشاه-زمینه-را-برای-تحقق-شعار-سال-فراهم-می‌کند
بستن   چاپ