اخبار محرمانه
مشاور دولت انگلیس: قرنطینه سراسری فعلا لغو نخواهد شد
شنبه 16 فروردين 1399 - 15:38:42
اخبار محرمانه - تسنیم / یک مشاور ارشد دولت انگلیس احتمال لغو قرنطینه سراسری تا پیش از پایان ماه می را بعید ارزیابی کرده است.
به نقل از رویترز، یک مشاور ارشد دولت انگلیس روز شنبه گفت: بعید است بریتانیا قوانین سختگیرانه مربوط به قرنطینه سراسری را تا پایان ماه می لغو کند.
مشاور ارشد دولت انگلیس هشدار داد: در ابتدا باید سرعت شیوع ویروس کرونا را کاهش دهیم و تعداد آزمایش ها افزایش یابد.
دولت انگلیس تحت فشارها و انتقادات گسترده، تعطیلی و قرنطینه سراسری را اجرا کرده است. با دستور دولت، رستوران ها و تقریبا همه فروشگاه ها تعطیل شده و به مردم دستور داده شده است تا غیر از موارد ضروری از خانه های خود خارج نشوند.
تاکنون حدود 40 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس تایید شده و 3605 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
نیل فرگوسن مشاور ارشد دولت انگلیس در مصاحبه با بی بی سی گفت: می خواهیم به سوی شرایطی حرکت کنیم که بتوانیم تا پایان ماه می تدابیر کمتر سختگیرانه‌ای را اتخاذ کنیم.
الگوهای فرگوسن نشان می دهد که حدود 250 هزار نفر در انگلیس احتمالا به خاطر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که پیش از این در برابر فشارها برای اتخاذ تدابیر سختگیرانه، مقاومت می کرد، با دیدن این الگوها سرانجام تسلیم شده است.
البته دولت انگلیس نیز مانند سایر کشورهای غربی با کمبود تجهیزات پزشکی و محافظتی به خصوص دستگاه تنفس مصنوعی روبرو شده است. کمبود کیت های آزمایش ویروس کرونا نیز به یک چالش عمده تبدیل شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/273112/مشاور-دولت-انگلیس--قرنطینه-سراسری-فعلا-لغو-نخواهد-شد
بستن   چاپ