اخبار محرمانه
دفاع فرزند دکتر سروش از بهاييت
چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 2:46:19 AM

اخبار محرمانه- سروش دباغ فرزند عبدالکريم سروش در مقاله اي ضمن آن که توصيه مي کند به ملحدين، خداناباور بگوييم تا بار منفي نداشته باشد از بهايي ها هم دفاع مي کند.
به گزارش سرويس فرهنگي اخبار محرمانه او نوشته است:به عنوان يک ايرانيِ مسلمان که به قرائت مدارا محور از اسلام باور دارد؛ هم به حقوق بنيادين و تخطي ناپذيرِ اهل کتاب و اقليت‌هاي ديني‌اي چون بهائيان احترام مي گذارم و آن را پاس مي دارم، هم حقوق بنيادينِ خداناباوران را؛ از اينرو نقض آنها را به هر سبب و بهانه‌اي اخلاقاً ناروا و غيرموجه مي دانم. اميدوارم با طرح و دامن زدن به اين مباحث در فضاي عمومي و جامعه مدني و تلاش در جهت برساختنِ فرهنگ دموکراتيک در ميان طبقات مختلف جامعۀ ايران، به سمتي پيش برويم که در آيندۀ نه چندان دور، حقوق بنيادينِ اقليت‌هاي ديني و خداناباروان در جامعه ما به رسميت شناخته شده و پاس داشته شود.
نوع نگاه آقاي سروش دباغ حاکي از آنست که وي درک درستي از پشت پرده البته برون افتاده فرقه سياسي بهاييت نداشته که آنان را در زمره اقليت هاي ديني برمي شمارد.اين در حالي است که دکتر سروش پدر وي خود از اعضاي انجمن حجتيه ضد بهايي بوده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/273/دفاع-فرزند-دکتر-سروش-از-بهاييت
بستن   چاپ