اخبار محرمانه
توافق ترامپ و پوتین برای شکست کرونا
سه شنبه 12 فروردين 1399 - 10:11:07
اخبار محرمانه - ایسنا / سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، روسای جمهور آمریکا و روسیه در جریان تماسی تلفنی بر لزوم مقابله با بحران ویروس کرونا و با ثبات کردن بازارهای جهانی انرژی تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جود دیر، سخنگوی کاخ سفید در این بیانیه گفت‌: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش درباره همکاری نزدیک از طریق گروه 20 برای راه‌اندازی یک کمپین بین المللی با هدف شکست بحران کرونا و نیروی تازه بخشیدن به اقتصاد جهانی توافق کردند.
در ادامه این بیانیه آمده است: این دو رهبر همچنین درباره مسائل مهم دوجانبه و بین المللی گفت‌وگو کرده و بر اهمیت ثبات در بازارهای جهانی انرژی تاکید کردند.
در همین حال، کرملین نیز ضمن تایید این تماس تلفنی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: پوتین و ترامپ نسبت به گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان به شدت ابراز نگرانی کرده و با بررسی راه‌هایی برای تقویت همکاری‌ها در زمینه مبارزه با این ویروس توافق کردند.
این تماس تلفنی از سوی واشنگتن برقرار شد.
در این بیانیه کرملین آمده است:‌ پوتین و ترامپ یکدیگر را از اقداماتی که برای مبارزه با پاندمی(همه گیری جهانی) ویروس کرونا انجام داده‌اند، مطلع ساختند. آنها درباره احتمال همکاری نزدیک این دو کشور در این زمینه صحبت کردند. رهبران آمریکا و روسیه همچنین بر سر ادامه ارتباطات و تماس‌های دوجانبه‌شان توافق کردند.
در ادامه این بیانیه آمده است: ترامپ و پوتین همچنین درباره وضعیت کنونی بازار جهانی نفت تبادل نظر کرده و توافق کردند که رایزنی‌های روسیه و آمریکا در این زمینه از طریق وزرای انرژی این دو کشور دنبال شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/271144/توافق-ترامپ-و-پوتین-برای-شکست-کرونا
بستن   چاپ