اخبار محرمانه
موشک بالستیک بی نظیر ساخت ایران با نزدیک به 24 تن وزن را بشناسید+ عکس
سه شنبه 3 مهر 1397 - 7:20:46 AM
اخبار محرمانه - سرعت بازگشت موشک بالستیک سجیل به جو زمین و سقوط روی هدف، حدود 13 ماخ (حدود 4 هزار و 300 متر بر ثانیه) است که این ویژگی، انهدام موشک را برای تمام سامانه‌های دفاع هوایی موجود «ناممکن» می‌کند.
به گزارش خبرگزاری میزان ، موشک «سجیل» یکی از موشک‌هایی بود که در جریان رژه روز 31 شهریور امسال در تهران از مقابل جایگاه ویژه عبور کرد و رسانه‌ها تصویر آن را منتشر کردند.

موشک سجیل که تحت پروژه مشهوری به نام عاشورا ساخته شد، اولین موشک دوربُرد سوخت جامد ایران است. بُرد سجیل 2 هزار کیلومتر عنوان شده و تاکنون در 2 نمونه سجیل 1 و 2 معرفی شده است.
این موشک دارای وزن 23 هزار و 540 کیوگرم است و به تعبیری سنگین‌وزن‌ترین موشک ایرانی محسوب می‌شود، قابلیت هدف قرار دادن تمام مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی را دارد.
این موشک به سرعت آماده پرتاب می‌شود و همین ویژگی باعث کاهش احتمال حمله به پرتاب‌گر و موشک آماده به پرتاب، قبل از شلیک می‌شود.
از سوی دیگر به دلیل شتاب بسیار بالای سجیل، امکان ردگیری آن در فاز‌های اولیه پرتاب بسیار کم است و عملآً شانس دشمن برای انهدام این موشک طی پرواز را ناچیز می‌کند.
سرعت بازگشت موشک بالستیک سجیل به جو زمین و سقوط روی هدف، حدود 13 ماخ (حدود 4 هزار و 300 متر بر ثانیه) است که این ویژگی، انهدام موشک را برای تمام سامانه‌های دفاع هوایی موجود «ناممکن» می‌کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/27102/موشک-بالستیک-بی-نظیر-ساخت-ایران-با-نزدیک-به-24-تن-وزن-را-بشناسید--عکس
بستن   چاپ