اخبار محرمانه
دولت نمی‌خواهد درباره دریافت کنندگان ارز شفاف عمل کند(خبر ویژه)
سه شنبه 3 مهر 1397 - 1:28:04 AM
اخبار محرمانه - یک نماینده مجلس می‌گوید دولت نمی‌خواهد اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی را منتشر کند چون برخی از آنها نورچشمی هستند.


یک نماینده مجلس می‌گوید دولت نمی‌خواهد اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی را منتشر کند چون برخی از آنها نورچشمی هستند.
محمدحسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به ایلنا گفت: یک سری از اطلاعات اعلام نمی‌شود؛ چون به نفع کشور نیست. مثلاً ما نمی‌خواهیم بیگانگان بدانند منابع تأمین داروی کشور چه شرکت‌ها و اشخاصی هستند.
وی ادامه داد: مسلماً تعداد قابل توجهی نورچشمی هم وجود داشته‌اند که ارز به جای بخش تولید، به آنها تعلق گرفته و میزان قابل توجهی سود بادآورده نصیب آنان کرده است.
حسن‌نژاد با تصریح به اینکه از دید دولت، مردم و نمایندگان محرم نیستند، گفت: وقتی کسی خود را به خواب بزند، نمی‌توان او را از خواب بیدار کرد. دولت قصد ندارد شفاف کار کند و گمان می‌کنم در این سال‌ها همه این را دریافته‌اند. دولت برخلاف شعارهایی که می‌دهد شفاف کار نمی‌کند و ملت نامحرم هستند؛ نه تنها ملت نامحرمند، نمایندگان آنان نیز نامحرم هستند و هیچ اطلاعاتی در مورد اسامی و هویت دریافت کنندگان ارز دولتی ندارند.
به گزارش ایلنا، دولت در تاریخ 21 فروردین ماه سال جاری واردکنندگان را مشمول دریافت ارز 4 هزار و 200 تومانی کرد. توجه به اینکه هیچ اولویت‌بندی برای تخصیص ارز به واردکنندگان وجود نداشت و از سوی دیگر قیمت‌ها در بازار آزاد هر روز با این نرخ فاصله گرفته و تا دو برابر هم پیش رفت، فضایی برای رانت و رانت‌خواری به وجود آمد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/27079/دولت-نمی‌خواهد-درباره-دریافت-کنندگان-ارز-شفاف-عمل-کند(خبر-ویژه)
بستن   چاپ