اخبار محرمانه
مخالفان پوتین از ترس کرونا به روسیه باز می‌گردند
يکشنبه 10 فروردين 1399 - 17:27:40
اخبار محرمانه - ایرنا / سخنگوی وزارت خارجه روسیه از درخواست شمار زیادی از ثروتمندان روس لندن نشین که عمدتا مخالفان ولادیمیر پوتین بوده‌اند برای بازگشت خود و فرزندانشان به روسیه از ترس کرونا خبر داد.
«ماریا زاخارووا» امروز یکشنبه در فیسبوک با اعلام این خبر افزود: با وجود اینکه این افراد پس از فروپاشی شوروی، تمامی ثروت خود را از کشور خارج و در انگلیس سرمایه گذاری کردند اما امروز مطلع شده اند که بیمه های درمانی آنها در این کشور باطل شده است.
وی افزود: این افراد به جای اینکه در روزهای سخت در کنار مردم روسیه باشند ثروت خود را در قالب طلا به دیگر کشورها بردند اما سرانجام به این نتیجه رسیدند که فریب خورده اند و از ترس شیوع گسترده کرونا و نبود سازوکارهای بهداشتی و مراقبتی لازم در انگلیس برای آنها به دنبال بازگشت به میهن هستند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه هیچ اشاره‌ای به پاسخ روسیه به این درخواست‌ها نکرده است اما از حدود 20 سال پیش تاکنون با توجه به قدرت گرفتن پوتین در روسیه، بسیاری از الیگارش‌های روس ثروت خود را برداشته و از ترس مصادره توسط دولت یا زندانی شدن به خاطر قتل، جنایت، اختلاس و دزدی از روسیه گریختند.
بسیاری از مخالفان دولت روسیه اکنون در انگلیس و آمریکا زندگی می‌کنند و به نظر می‌رسد با گسترش سریع کرونا در این کشورها و آمار پایین شیوع این بیماری در روسیه، برای نجات خود و خانواده‌هایشان به این نتیجه رسیده اند که به جای در آغوش کشیدن مرگ، به ولادیمیر پوتین پناه ببرند.
در فهرست اخیر ثروتمندان جهان در مجله فوربس، از میان 400 ثروتمند نخست جهان، حدود 100 تن آنان روس هستند که اکثرا در خارج روسیه زندگی می‌کنند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/270493/مخالفان-پوتین-از-ترس-کرونا-به-روسیه-باز-می‌گردند
بستن   چاپ