اخبار محرمانه
واکنش حشد الشعبی به گزارش روزنامه آمریکایی
شنبه 9 فروردين 1399 - 18:19:22
اخبار محرمانه - یکی از فرماندهان الحشد الشعبی در عراق با اعلام این‌که طرح آمریکا برای تشدید تنش علیه گروه‌های مقاومت نقض صریح حاکمیت عراق محسوب می‌شود، احضار سفیر واشنگتن در بغداد را خواستار شد.
به گزارش مشرق، "کمال الحسناوی" از فرماندهان الحشد الشعبی در عراق، امروز- شنبه- به گزارش روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز"، که از برنامه ایالات متحده برای تشدید نبرد نظامی علیه گروه‌های مقاومت خبر داده است، واکنش نشان داد.
الحسناوی با بیان این‌که چنین رویکرد آمریکا "هدف قرار دادن صریح حاکمیت عراق" محسوب می‌شود، در گفت‌وگو با "بغداد الیوم" گفت: "پیش از این، اظهارات و افشاگری‌های رسانه‌ای را می‌شنیدیم ولی امروز، این اظهارات علنی و بی‌شرمانه شده است که این امر به مثابه هدف قرار دادن نه یک گروه خاصی بلکه همه ملت( عراق) است."
بیشتر بخوانید:
دلایل عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از برخی پایگاه‌ها در عراق
پنتاگون در تدارک طرحی برای حمله به کتائب حزب‌الله
وی افزود: "رئیس‌جمهور، رئیس پارلمان، نخست‌وزیر مستعفی و نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه باید حداقل از طریق رسانه‌ها اظهار نظر و این تشدید تنش را محکوم کنند و همچنین سفیر آمریکا را برای روشن شدن واقعیت احضار کنند."
الحسناوی خاطرنشان کرد: "گروه‌های مقاومت هرگز در مقابل این هدف قرار دادن‌های حقیر و ذلیلانه از سوی واشنگتن به زانو درنمی‌آیند و تسلیم نمی‌شوند. می‌بینیم که مواضع رهبران سیاسی، ضعیف است و به همین دلیل، آمریکا بر هدف قرار دادن علنی جرات می‌کند."
روزنامه نیویورک‌تایمز، روز گذشته فاش کرد، وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) به فرماندهان نظامی دستور داده برای تشدید نبرد علیه گروه‌های مقاومت در عراق برنامه‌ریزی کنند.
به نوشته نیویورک‌تایمز، اما"رابرت پی وایت" فرمانده ارشد آمریکا در عراق هشدار داده که چنین عملیاتی علاوه بر آنکه خون‌بار است خطر جنگ با ایران را به همراه دارد و ممکن اس نتیجه عکس بدهد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/270052/واکنش-حشد-الشعبی-به-گزارش-روزنامه-آمریکایی
بستن   چاپ