اخبار محرمانه
حمله سایبری به وزارت بهداشت آمریکا
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 1:29:16 PM
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا (HHS) به تازگی مورد حمله سایبری قرار گرفته است. بر اساس گزارش افرادی که با این حادثه آشنا بوده‌اند ، این تهاجم به‌منظور ایجاد اختلال در سامانه‌ها و تضعیف روند واکنش آمریکا به بیماری کرونا انجام گرفته است و احتمالاً مهاجم خارجی مسئولیت آن را بر عهده دارد.
جان اولیات (John Ullyot)، سخنگوی شورای امنیت ملی (National Security Council) گفت:
" ما از یک حمله سایبری به شبکه‌های رایانه‌ای بهداشت و خدمات انسانی خبر داریم و دولت فدرال در حال تحقیق روی این مسئله است. متخصصان امنیت سایبری این دو نهاد به طور مداوم در حال نظارت انجام اقدامات مختلفی هستند تا شبکه‌های فدرال ما را ایمن نگه‌دارند. این شبکه‌ها هم‌اکنون فعالیت عادی خود را از سر گرفته‌اند. "
با وجود این که مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که حمله مذکور احتمالاً توسط یک بازیگر خارجی انجام گرفته است؛ اما تاکنون نام هیچ دولت یا گروهی را به عنوان مسئول آن ذکر نکرده‌اند.
الکس آذر (Alex Azar)، مشاور وزارت بهداشت و خدمات انسانی گفت:
" ما هیچ‌گونه نفوذ یا کاهش توان شبکه‌ای را در حمله یاد شده تجربه نکرده‌ایم. "
به گزارش افرادی که با جزئیات حادثه یاد شده آشنا هستند، حمله یاد شده از نوع اختلال سرویس توزیع شده (DDOS) بوده و چندین ساعت به طول انجامید. در این حمله میلیون‌ها بازدید از وبگاه وزارتخانه یاد شده صورت گرفته؛ اما تأثیر چندانی در سرعت عملکرد آن نداشته است. این افراد خواهان ناشناس ماندن هویت خود بودند.
کاتلین اوکلی (Caitlin Oakley)، یکی از سخنگویان وزارت بهداشت و خدمات انسانی توضیح داد:
" ما در روز یک‌شنبه از افزایش فعالیت در زیرساخت‌های سایبری وزارت خانه آگاه شده و شروع به بررسی موضوع کردیم. ما با سازمان اجرای قانون فدرال همکاری کرده و روی حصول اطمینان از عملکرد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود متمرکز هستیم. "
شورای امنیت ملی آمریکا درست پیش از نیمه‌شب یکشنبه، 15 مارس با ارسال پستی در توییتر نسبت به یک خبر جعلی هشدار داد. در این خبر جعلی فردی ادعا کرده بود که از دوستان نظامی خود شنیده است، رییس جمهور این کشور دستور یک قرنطینه اجباری به مدت دو هفته را برای سراسر کشور صادر خواهد کرد. مقامات آمریکا معتقد هستند که پیام یاد شده به حمله سایبری مورد بحث مرتبط است.
افراد یاد شده توضیح دادند مایک پومپئو (Michael Pompeo)، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات دولت ترامپ از حمله سایری مذکور مطلع شده‌اند. همچنین اعلام نشد به نظر نمی‌رسد که بر اثر حمله یاد شده اطلاعاتی از سامانه‌های وزارتخانه به بیرون درز پیدا کرده باشد. به علاوه پاول ناکاسون (Paul Nakasone)، مدیر آژانس امنیت ملی و فرماندهی سایبری آمریکا در حال کار روی این حمله است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/265495/حمله-سایبری-به-وزارت-بهداشت-آمریکا
بستن   چاپ