اخبار محرمانه
روسیه به مراسم امضای صلح بین طالبان و آمریکا نماینده می‌فرستد
پنجشنبه 8 اسفند 1398 - 22:02:45
اخبار محرمانه - ایرنا / سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان در مراسم امضای موافقتنامه صلح بین آمریکا و گروه طالبان شرکت می کند.
ماریا زاخارووا امروز پنجشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در ساختمان وزارت امور خارجه روسیه گفت: آمریکا که روسیه را به حمایت از گروه طالبان متهم می کرد، خود به ضرورت گفت وگو با این گروه پی برد.
وی افزود: طرف روسی بارها غیرجایگزین بودن شیوه های سیاسی-دیپلماتیک در حل و فصل مناقشه در افغانستان و حمایت از مذاکرات صلح در این کشور که باید مسیر برای آغاز گفت وگوهای بین افغانی برای برقراری صلح را می گشاید، را مورد تاکید قرار داده است.
زاخارووا با انتقاد از رویکرد آمریکا گفت: بخاطر این موضع نه فقط از ما انتقاد کردند بار دیگر تلاش کردند که رسوا کنند و به عنوان کشوری معرفی کنند که از قوانین بین المللی حمایت نمی کند.
وی ادامه داد: علاوه بر آن ما را بخاطر چنین موضعی که (از طرف آمریکا و طالبان) همینک برتری یافته است، کم مانده بود به حمایت از تروریسم بین المللی متهم کنند.
مقام روس خاطرنشان کرد که زمیر کابولوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در افغانستان و رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه در مراسم امضای موافقتنامه بین گروه طالبان و آمریکا در دوحه به عنوان مهمان شرکت می کند.
زمیر کابولوف رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان به تازگی اعلام کرد که روسیه از امضای توافقنامه صلح بین آمریکا و گروه طالبان استقبال می کند.
کابولوف با بیان این مطلب گفت: روسیه هنوز دعوت نامه رسمی از طرف های توافق کننده برای حضور در مراسم امضای توافقنامه بین آمریکا و گروه طالبان دریافت نکرده است.
آمریکا و طالبان اوایل ماه جاری اعلام کردند که به توافق آتش بس دست یافته اند. این توافق جمعه گذشته اجرا شد و زمینه را برای توافق گسترده تری با هدف پایان دادن به جنگ 18 ساله با افغانستان و بازگرداندن سربازان آمریکایی به کشورشان فراهم کرد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: در صورت موفق بودن آتش بس، توافق صلح امضا می شود و یکی از طولانی ترین جنگ های آمریکا پایان می یابد. در این صورت یکی از وعده های اصلی تبلیغات ریاست جمهوری سال 2016 ترامپ تحقق می یابد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/254655/روسیه-به-مراسم-امضای-صلح-بین-طالبان-و-آمریکا-نماینده-می‌فرستد
بستن   چاپ