اخبار محرمانه
ریل گذاری 10 هزار کیلومتر راه آهن در آینده نزدیک
شنبه 3 اسفند 1398 - 10:06:19
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل کشور از ریل گذاری 10 هزار کیلومتر راه آهن در آینده نزدیک خبر داد.
با بیان اینکه توسعه ریلی یکی از برنامه‌های اساسی و مهم کشور در دولت‌های گذشته بوده است، گفت: دولت در بخش‌های مختلف همواره پیگیر توسعه صنعت ریل بوده به طوری که در طول سال‌های گذشته اقدامات موثر و گام‌های بزرگی در این حوزه برداشته و آثار و اقدامات صورت گرفته در این حوزه کاملا محسوس و چشمگیر بوده است.
او با اشاره به اینکه 11 هزار کیلومتر شبکه ریلی کشور تاکنون ساخته شده است، گفت: با احتساب خطوط اصلی، فرعی و آنتنی میزان شبکه ریلی کشور به 14 هزار کیلومتر می‌رسد.
خطیبی ادامه داد: طبق برنامه توسعه کشور و طبق قانون بودجه توسعه، شبکه ریلی باید در قالب 34 طرح و به میزان 10 هزار کیلومتر شبکه ریلی کشور توسعه یابد.
معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل کشور اظهار کرد: تا کنون از 10 هزار کیلومتر حدود 3 هزار و 300 کیلومتر شبکه ریلی در دست ساخت و اجراست و هم اکنون انجام اقدامات و ریل گذاری به روی زمین صورت گرفته و کار در دست پیمانکاران است.
او ادامه داد: 5 هزار و 400 کیلومتر از این 10 هزار کیلومتر هم جزء پروژه‌هایی هستند که در دست مطالعه قرار دارد و کار‌های اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود و ما به التفاوت این 10 هزار کیلومتر به طول 1300 کیلومتر در طول سال‌های گذشته اجرایی شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/251373/ریل-گذاری-10-هزار-کیلومتر-راه-آهن-در-آینده-نزدیک
بستن   چاپ