اخبار محرمانه
آزادسازی کالاهای عجیب در گمرک
شنبه 3 اسفند 1398 - 07:46:53
اخبار محرمانه - خراسان / در حالی که هیئت وزیران به تازگی مصوبه ای را درباره ترخیص کالاهای گروه 4 انبار شده در گمرک ابلاغ کرده است، مسئولان گمرک توضیحاتی درباره انواع اجناس مشمول این مصوبه ارائه کردند.
گفتنی است واردات کالای گروه 4 در سال گذشته و در پی سیاست های جدید مدیریت بازار ارز ممنوع شد. در این میان برخی کالاهای این گروه که پیشتر ثبت سفارش شده بود، به دلایلی در گمرک ماند و انبار شد. وجود اقلام خاصی مثل ژل های تزریقی، پیانو و غذای حیوانات و اجازه دولت برای واردات این اقلام، حاشیه هایی ایجاد کرده بود. هیئت وزیران 16 بهمن موضوع تعیین تکلیف کالاهای گروه 4 دارای ثبت سفارش رسوب شده در بنادر و گمرکات را تصویب و 29 بهمن ابلاغ کرد.
به گزارش فارس، مهرداد ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در گزارشی در این خصوص سهم کالاهای مختلف را تشریح کرد و با اشاره به این که کلیه این اقلام قبل از ممنوعیت وارد بنادر و گمرکات شده و به دلایل مختلف صاحبان کالا نتوانسته اند در مهلت های قانونی قبلی برای ترخیص این کالاها اقدام کنند، تصریح کرد: نباید نام چند قلم کالای انبار شده بزرگ نمایی و گمرک متهم به واردات کالاهای ممنوعه شود.
وی با اشاره به این که مجموع ارزش این کالاها بین 60 تا 70 میلیون یورو است افزود: 27 هزار یورو از این کالاها اسباب بازی، حدود 206 هزار یورو پیانو و ویولن و حدود 11 میلیون و 425 هزار یورو از این کالاها پوشاک بوده که همه آن ها مرجوع شده است. به گفته ارونقی، 5 میلیون و 800 هزارو 915 یورو نیز ژل تزریقی دارای ثبت سفارش وزارت صمت بوده که حتی کد رهگیری بانک نیز دارند. وی توضیح داد که این ژل ها در گروه کالایی 2 قرار داشته و به این دلیل موردتایید قرار گرفته است اما بر اساس اعلام نظر جدید سازمان جهانی گمرک در گروه 4 استنباط شده و بدین لحاظ از ترخیص این کالا جلوگیری به عمل آمده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/251294/آزادسازی-کالاهای-عجیب-در-گمرک
بستن   چاپ