اخبار محرمانه
پرواز هواپیمای جاسوسی ارتش آمریکا بر فراز شبه جزیره کره
جمعه 2 اسفند 1398 - 15:07:23
اخبار محرمانه - فارس / وبسایت رهگیری ترافیک هوایی از پرواز هواپیمای جاسوسی و شناسایی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره خبر داده است.
براساس گزارش یونهاپ، هواپیمای جاسوسی RC-135 نیروی هوایی ارتش آمریکا روز گذشته در ارتفاع 31 هزار پایی در آسمان کره جنوبی رؤیت شده است.
طی ماه گذشته این هواپیما چهار بار عملیات شناسایی در این منطقه انجام داده است.
یونهاپ در ادامه نوشت: هواپیماهای جاسوسی آمریکا این عملیاتهای نظارتی را علیه کره شمالی انجام می‌دهند که از اواخر سال گذشته هشدار داده بود به دنبال آزمایش احتمالی یک سلاح استراتژیک جدید در آینده نزدیک است.
به دنبال شکست مذاکرات خلع سلاح اتمی میان واشنگتن و پیونگ یانگ، کره شمالی در اعتراض به سیاست‌های خصمانه آمریکا از یک اقدام شوکه کننده خبر داده بود که به گفته ناظران ممکن است آزمایش آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای یا آزمایش موشک بالستیک از یک زیردریایی باشد.
با این حال، طبق گزارش‌ها هیچ تحرک غیرمعمول نظامی از سوی کره شمالی طی هفته‌های اخیر مشاهده است. تحلیلگران می‌گویند که ممکن است فعالیت‌ها و تحرکات نظامی و موشکی کره شمالی به دلیل شیوع ویروس کرونا و تدابیر دولت کره شمالی برای مقابله با این تهدید فعلا متوقف شده باشد.
کره شمالی اعلام کرده است که تا کنون هیچ موردی از ویروس کرونا در خاک این کشور مشاهده نشده است.
کره شمالی روز چهارشنبه از برگزاری رزمایش مشترک بین ژاپن و آمریکا که چندی قبل در سواحل شمالی ژاپن برگزار شد، انتقاد کرده بود.
به نوشته خبرگزاری «یونایتدپرس اینترنشال» خبرگزاری دولتی کره شمالی برگزاری رزمایش مشترک بین ژاپن و آمریکا که چندی قبل برگزار شد را تحریک کننده خوانده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/250955/پرواز-هواپیمای-جاسوسی-ارتش-آمریکا-بر-فراز-شبه-جزیره-کره
بستن   چاپ