اخبار محرمانه
هشدارهای وزیران لیکودی؛ نتانیاهو برای فرار از محاکمه دست به هر کاری می‌زند
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 16:58:04
اخبار محرمانه - تسنیم / شماری از وزیران حزب لیکود رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو هشدار دادند که وی برای فرار از محاکمه حاضر است دست به هر کاری بزند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تلاش‌های خود برای فرار از محاکمه به اتهام فساد، رشوه،کلاهبرداری و خیانت در امانت به شیوه‌های مختلف ادامه می‌دهد،‌حتی اگر در تشکیل دولت جدید پس از انتخابات کنست(پارلمان) در دوم مارس شکست بخورد.
به نوشته روزنامه یدیعوت آحرونوت، شماری از وزیران وابسته به حزب لیکود که ریاست آن را بنیامین نتانیاهو برعهده دارد، درباره اقدام نتانیاهو برای پیش بردن امور به سمت تدوین قانون موسوم به قانون فرانسوی هشدار دادند، قانونی که مانع محاکمه وی تا زمانی که منصب نخست وزیری را برعهده دارد، در صورت پیروزی فراکسیون احزاب راستگرا و حریدی با کسب 61 کرسی خواهد شد.
این وزیران گفتند احتمال دیگر در صورت تشکیل دولت این است که نتانیاهو بار دیگر خواستار کسب مصونیت از کنست(پارلمان) با هدف به تاخیر انداختن محاکمه خود به بعد از پایان دوران نخست وزیری آتی‌اش شود. وزیران لیکودی اظهار داشتند نتانیاهو هر کاری را انجام خواهد داد تا قضات را نبیند و پیروزی در انتخابات به این معناست که وی هر کاری را انجام خواهد داد تا محاکمه نشود.
یکی از وزیران لیکودی پیش بینی کرد در صورتی که نتانیاهو در انتخابات در برابر بنی گانتس رئیس حزب کاحول لاوان(آبی سفید) شکست بخورد، هیچ گزینه‌ای در برابرش جز درخواست معامله با دادستانی کل اسرائیل نخواهد بود.
از سوی دیگر روزنامه معاریو به نقل از برخی اعضای حزب لیکود نوشت بنیامین نتانیاهو در حال رایزنی با وکلا و طرف‌های دیگر است، وی این درخواست را بررسی می‌کند که در جلسه دادگاه در ماه آینده شرکت نکند،زیرا وجهه نتانیاهو و تصویر حضور وی در دادگاه زیان سنگینی به لیکود حتی پس از انتخابات وارد خواهد کرد.
وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی اعلام کرد اولین جلسه محاکمه نتانیاهو به اتهام فساد در هفدهم مارس(27 اسفند) یعنی دو هفته پس از برگزاری انتخابات و یک روز پس از ادای سوگند اعضای کنست جدید برگزار خواهد شد.
خبر دیگر اینکه به دلایل امنیتی جلسات محاکمه آنچه به دادستانی کل موسوم است قصد دارد جلسات محاکمه نتانیاهو را خارج از سالن دادگاه، به دلایل امنیتی برگزار کند .
کانال سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده است این رویکرد با هماهنگی سازمان اطلاعات داخلی(شاباک) بررسی خواهد شد قرار است محاکمه نتانیاهو در دادگاه مرکزی قدس اشغالی برگزار شود که در خیابان صلاح الدین در این شهر قرار دارد، منطقه‌ای که شاهد چندین عملیات ضد صهیونیستی در گذشته بوده است.
این رسانه آورده است ورود نتانیاهو به این دادگاه سبب خواهد شد تا این منطقه تقریبا به روی تردد افراد بسته شود که سبب مختل شدن تردد در دوران محاکمه وی خواهد شد و ممکن است نتانیاهو از این شرایط سوء‌استفاده کند و خواستار به تعویق افتادن محاکمه خود به ماه آوریل شود تا از این دوره در تشکیل دولت آتی پس از انتخاباتی که قرار است دوم مارس برگزار شود، سوء‌استفاده کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/250042/هشدارهای-وزیران-لیکودی؛-نتانیاهو-برای-فرار-از-محاکمه-دست-به-هر-کاری-می‌زند
بستن   چاپ