اخبار محرمانه
مناطقی از انگلیس زیر آب ؛ بوریس کجاست؟
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 13:12:52
اخبار محرمانه - ایرنا / نمایندگان اپوزیسیون و قربانیان سیل در انگلیس از بوریس جانسون نخست‌وزیر این کشور و دولت او به دلیل خودداری از دیدار با ساکنان مناطق سیل‌زده به شدت انتقاد کردند.
به گزارش تارنمای روزنامه انگلیسی « ایوینینگ استاندارد »، این انتقادها به این دلیل مطرح شده که در نتیجه توفان‌های اخیر و سیل بی‌سابقه در انگلیس و زیر آب رفتن بخش‌هایی از این کشور، جانسون قصد ندارد از مناطق آسیب‌دیده و ساکنان آن دیدار کند.
بعد از بیش از یک ماه بارش در انگلیس، در روزهای گذشته هزاران نفر به دلیل توفان « دنیس » از مناطق محل سکونت خود تخلیه شدند و دیروز (سه‌شنبه) بیش از 400 وضعیت هشدار سیل همچنان به قوت خود باقی بود.
نمایندگان حزب کارگر انگلیس از مقاومت جانسون در مقابل درخواست برگزاری نشست اضطراری به شدت انتقاد کرده‌اند. « لوک پولارد » سیاستمدار عضو حزب کارگر و وزیر دولت در سایه در امور محیط زیست، خودداری جانسون از دیدار با خانواده‌های سیل‌زده را « فضاحت بار » توصیف کرده است.
وی در گفت‌وگو با برنامه «امروز» رادیو بی‌بی‌سی اظهار داشت: ما به رویکرد متفاوتی نیاز داریم و به همین دلیل است که وزیران باید این موضوع را درک کنند که واکنش آنها تاکنون به اندازه کافی خوب نبوده است.
دفتر نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به انتقادها گفته است، جانسون به طور مداوم از اوضاع آگاه می‌شود و وزیر جدید محیط زیست نیز مدعی شده که اوضاع تحت نظر است.
این نخستین‌بار نیست که جانسون به دلیل واکنش به سیل‌های گسترده مورد انتقاد قرار می‌گیرد. او آذر (دسامبر) گذشته نیز به دلیل خودداری از عذرخواهی از مردم برای دیدار زودتر از مناطق سیل‌زده مورد انتقاد قرار گرفت.
اکنون نیز ساکنان مناطقی که در سیل‌های اخیر آسیب دیده‌اند این پرسش را مطرح می‌کنند که «بوریس کجاست؟»
این روزنامه به نقل از آنها نوشت: دولت انگلیس باید از خواب بیدار شود و متوجه باشد که اتفاقاتی جدیدی درخصوص تغییرات آب‌وهوایی رخ داده است و اکنون نیاز است که با این تغییرات مقابله شود.
« اد دیوی » رهبر دموکرات لیبرال انگلیس، جانسون را متهم کرده که « وانمود می‌کند سیلی در کشور رخ نداده است. »
دنیس که دومین توفان شدید چند روز اخیر انگلیس است، موجب صدور 594 هشدار و اخطار درباره جاری شدن سیل در این کشور شده که بی‌سابقه به شمار می‌رود. وضع استان ولز جنوبی به دلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیل، خطرناک اعلان شده است.
در روزهای گذشته صدها پرواز در فرودگاه‌های انگلیس بر اثر شدت وزش باد و طوفان که سرعت آن حدود 113 کیلومتر در ساعت گزارش شده، لغو و حدود 230 پرواز خطوط هواپیمایی ایزی‌جت لغو و شمار زیادی از پروازهای بریتیش‌ایرویز نیز با تأخیر روبه رو شده است.
شرکت‌های ریلی نیز به مسافران اعلام کردند به دلیل جاری شدن سیل و آب‌گرفتگی، سرویس‌ها با تأخیرهای طولانی روبه‌رو و یا لغو شده‌اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/249876/مناطقی-از-انگلیس-زیر-آب-؛-بوریس--کجاست؟
بستن   چاپ