اخبار محرمانه
سرمقاله اعتماد/ برای عبور از مشکلات
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 12:16:13
اخبار محرمانه - اعتماد / « برای عبور از مشکلات » عنوان یادداشت روزنامه اعتماد به قلم محمدحسین مقیمی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
امروز کشور با مشکلات بسیاری دست به گریبان است که مهم‌ترین آن مسائل و معضلات اقتصادی است؛ از یک‌ سو با مشکل اشتغال مواجه هستیم و از سوی دیگر عرصه‌ مبادلات اقتصادی به ‌واسطه تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده است که به معنای واقعی می‌توان از آن به عنوان جنگ اقتصادی نام برد. در چنین شرایطی پر واضح‌ است که نیاز به مجلسی قدرتمند که قادر باشد با تصویب قوانین بر این مشکلات فائق بیاید بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود؛ به عبارت دیگر برای آنکه بتوانیم مشکلات کشور ازجمله مشکلات اقتصادی را از پیش رو‌ برداریم باید به سمت تصویب قوانینی برویم که بتواند اقتصاد را مقاوم کند.
ناگفته نماند در طول 10 دوره گذشته مجلس، قوانینی به تصویب رسیده که به نحوی این مشکلات را مرتفع و راه‌حل‌هایی برای آنها ارایه کرده است؛ با این همه اما لازم است بر اجرای این قوانین نظارت بیشتری اعمال شود که در این راستا می‌توان به برنامه ششم توسعه اشاره کرد. قانونی که در مجلس دهم به تصویب رسید و به قانون تبدیل شد و امروز باید بر اجرای آن نظارت کرد. توجه به مشکلات کشور ما را بر آن داشت تا با وجود علم به سختی کار، پا در این راه بگذاریم و در این مسیر تصورمان این است، تجارب اجرایی در بخش‌های مختلف مدیرتی کشور و همکاری با افرادی که همفکرمان هستند، می‌تواند در مسیر رفع مشکلات مثمرثمر باشد. تلاش ما این است که مجلس را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم. جایگاهی که در آن، مجلس راس امور باشد و نه اینکه دیگران از بیرون برای آن تصمیم بگیرند.
از سوی دیگر نارسایی‌ها و فساد‌هایی که هر روز در فضای رسانه‌ای، زوایایی از آن مطرح می‌شود همچنین وجود تبعیض‌ها و رانت‌ها بیش از پیش حضور افراد و نمایندگانی پاکدست را می‌طلبد تا بدون هیچ‌ واهمه‌ای در راه مبارزه با این معضلات گام بردارند. یادمان نرود ما یک حق مسلم داریم و آن «حق انتخاب» است که تنها یک‌ روز فرصت داریم از آن استفاده کنیم و با پایان روز جمعه این حق تا انتخابات بعدی از ما سلب می‌شود؛ بنابراین شاید بهتر باشد بار دیگر به این فکر کنیم که چطور می‌توان از این حق برای عبور از مشکلات استفاده کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/249808/سرمقاله-اعتماد--برای-عبور-از-مشکلات
بستن   چاپ