اخبار محرمانه
هراس از ترکیب نتانیاهو و یک رییس جمهور دموکرات
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 12:15:34
اخبار محرمانه - وطن امروز / متن پیش رو در وطن امروز منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
یائیر لاپید، وزیر پیشین اقتصاد رژیم صهیونیستی و یکی از سران اصلی حزب انتخاباتی آبی‌وسفید از احتمال پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا ابراز نگرانی کرد.
لاپید در مصاحبه با روزنامه «جروزالم‌پست» گفت: اگر یک نامزد حزب دموکرات در نوامبر امسال پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شود و در این سو نیز بنیامین نتانیاهو هنوز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باشد، آنگاه تل‌آویو به دردسر بزرگی می‌افتد. وی با بیان اینکه نتانیاهو به روابط دوجانبه آمریکا با اسرائیل، بویژه تعاملات با دموکرات‌ها صدمه ‌زده است، توضیح داد: نتانیاهو در زمان نخست‌وزیری‌اش گام‌هایی برداشت که رهبری حزب دموکرات را عمیقا خشمگین کرد. این سیاستمدار صهیونیست، سخنرانی نتانیاهو در کنگره و اعلام مخالفت با توافق هسته‌ای ایران و همچنین دیدار نکردن با سران دموکرات‌ها طی سفری که برای رونمایی از طرح موسوم به معامله قرن به واشنگتن داشت را، از جمله اقدامات منجر به عصبانیت این حزب از تل‌آویو دانست. وی با بیان اینکه موضوع رژیم صهیونیستی دیگر یک مسأله دو حزبی در عرصه سیاسی آمریکا نیست، افزود: دموکرات‌ها بسیار عصبانی هستند... وظیفه نخست‌وزیر اسرائیل است که مطمئن شود اسرائیل یک موضوع دو حزبی در آمریکا باقی می‌ماند و روابط با یهودیان آمریکایی را حفظ کند. عضو ارشد حزب آبی‌وسفید درباره تنفری که اعضای حزب دموکرات از «ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا دارند، گفت: سناتورهای عالی‌رتبه دموکرات او را به دفترشان راه نمی‌دهند. واقعیت ماجرا این است که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در عمل وقتی پای اسرائیل در میان است فرقی با هم ندارند. با این حال اما ترامپ در باج دادن به اسرائیل گوی سبقت را از همه سیاستمداران تاریخ آمریکا ربوده است به گونه‌ای که این موضوع به کرات مورد اشاره مقامات اسرائیلی هم قرار گرفته است. همین موضوع هم سبب شده صهیونیست‌ها رقابت‌های مقدماتی انتخابات 2020 آمریکا را با دقت بیشتری رصد کنند. اگر نظرسنجی‌ها را ملاک قضاوت قرار دهیم، در اردوگاه دموکرات‌ها برنی سندرز بیش از دیگران شانس برتری و فینالیست شدن در رقابت‌های ریاست‌جمهوری را دارد. وی هم مانند همه سیاستمداران آمریکا تردیدی درباره دفاع از اسرائیل ندارد اما در برخی موارد مثل شهرک‌سازی‌ها یا موضوع صلح [ادعایی] آمریکا، انتقاداتی هم به اسرائیل دارد. همین موضوع بهانه‌ای شد تا روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی به بررسی سیاست شورای امور عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) علیه برنی سندرز بپردازد. هاآرتص نوشت: پس از اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل،‌ حمایت از حق حاکمیت اسرائیل بر جولان، درخواست از تشکیلات خودگردان فلسطین در متوقف کردن حمایت از خانواده مبارزان فلسطینی و هم‌اکنون حمایت از طرح صلحی که بشدت به نفع اسرائیل است،‌ هیچ فضایی برای دموکرات‌ها باقی نگذاشته تا به رقابت با وی برای کسب عنوان دوست اسرائیل بپردازند. در ادامه گزارش هاآرتص آمده است: در دوره‌ای که به انتخابات آیووا منتهی می‌شد، گروه «دموکرات‌های حامی اسرائیل» که عمری یک ساله دارند، به طور گسترده‌ای در راستای از دور خارج کردن برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت از رقابت‌ها فعالیت کردند. با وجود ادعای هاآرتص آنچه ممکن است دلیل اصلی تلاش لابی صهیونیست‌ها برای شکست دادن سندرز باشد، از دور خارج کردن رقیب اصلی ترامپ در انتخابات آمریکاست. اگر سندرز به هر دلیلی از رقابت‌ها حذف شود، آن وقت شکست دادن رقیب برای ترامپ از هر کاری راحت‌تر است و وی بدون چون و چرا و با دردسری اندک دوباره انتخاب خواهد شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/249794/هراس-از-ترکیب-نتانیاهو-و-یک-رییس-جمهور-دموکرات
بستن   چاپ