اخبار محرمانه
ملاحظات پایانی یک انتخاب
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 12:00:18
اخبار محرمانه - کمتر از 48 ساعت تا آغاز رأی‌گیری و شروع آزمونی بزرگ برای ملت ایران باقی مانده و همه چشم‌ها منتظر است[...]
پایگاه بصیرت
یادداشت : کمتر از 48 ساعت تا آغاز رأی‌گیری و شروع آزمونی بزرگ برای ملت ایران باقی مانده و همه چشم‌ها منتظر است تا حرکت بزرگ ملت ایران را در روز دوم اسفند نظاره‌گر باشد. رفتن به پای صندوق‌های رأی با ملاحظات و نکاتی همراه است که آن را با هم مرور می‌کنیم:
1ـ ضرورت حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق رأی مهم‌ترین شاخص انتخابات مطلوب نظام اسلامی است که تا روز جمعه باید برای تحقق آن تلاش شود. حضور در انتخابات «جهادی عمومی» است که به فرموده همه بزرگان دینی و مراجع عظام تقلید حضور در آن فریضه‌ای الهی و واجبی عینی است و ترک آن بدون عذر شرعی جایز نیست؛ از این‌ رو ضمن اینکه خودمان در انتخابات شرکت خواهیم کرد، باید سعی کنیم آشنایان، وابستگان دور و نزدیک و همه آنهایی را که به نحوی بر رأی و نظرشان تأثیرگذار هستیم، به حضور در پای صندوق‌های رأی دعوت کنیم.
2ـ نکته دیگر توجه به حرمت «رأی سفید» است. در استفتائی از رهبر معظم انقلاب اسلامی پرسیده شده است: «حکم رأی دادن سفید و بی‌نام چیست؟ در صورت عدم شناخت و تحقیق، یا تحقیق کافی و عدم وصول به نتیجه و تحیر در انتخاب اصلح چطور؟» معظم‌له در جواب فرموده‌اند: «در هر صورت اگر رأی سفید دادن موجب تضعیف نظام اسلامی باشد، حرام است.» با وجود چنین استفتائی باید از این عمل پرهیز کرد.
3ـ حکیم انقلاب اسلامی از گذاشتن جای خالی در لیست انتخاباتی نیز پرهیزمان داده‌اند و تأکید دارند: «توصیه‌ من این است که[مردم] از همه‌ حق‌شان استفاده کنند؛ مثلاً در تهران که ما 30 نفر را باید انتخاب کنیم و همچنین در هر نقطه‌ای، هر تعدادی که نامزد انتخاباتی آنجا هست.» (1386/12/24)
تحقق این امر با مشورت با افراد آگاه و قابل اعتماد یا مراجعه به لیست‌هایی که کارشناسان امین آن را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان تنظیم کرده‌اند، ممکن خواهد شد.
همه این تلاش‌ها و دقت نظرها برای آن است که در نهایت مجلسی قوی شکل گیرد که بتواند بر مشکلات فائق آید و به فرموده حکیم انقلاب: «یک مجلس قوی داشته باشیم؛ مجلسی که در مقابل توطئه‌های دشمن، با وضع قوانین لازم، با هدایت دولت‌ها به سمت مطلوب، بتواند کشور را مصونیت ببخشد.» (1398/11/29) و این مهم به حول و قوه الهی با حضور ملت در پای صندوق‌های رأی محقق خواهد شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/249410/ملاحظات-پایانی-یک-انتخاب
بستن   چاپ