اخبار محرمانه
پنج نیروی افغانستانی در حمله طالبان به کندز کشته شدند
دوشنبه 28 بهمن 1398 - 23:32:47
اخبار محرمانه - ایرنا / وزارت دفاع افغانستان روز دوشنبه تأیید کرد که پنج نیروی نظامی این کشور در حملۀ طالبان به پاسگاه شهر کندز کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.
به گزارش شبکه طلوع نیوز، مقام‌های محلی ولایت کندز اعلام کردند به دنبال حمله یکشنبه شب طالبان به پاسگاه شهر کندز درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان تا بامداد دوشنبه ادامه داشت.
به رغم بیانیه وزارت دفاع افغانستان، برخی منابع داخلی این کشور از کشته شدن 14 تن از نیروهای ارتش و زخمی شدن 2 نفر دیگر خبر می‌دهند.
گروه طالبان مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
گروه طالبان همچنین روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک فروند بالگرد نظامیان خارجی تحت فرماندهی ناتو را در استان غربی «نیمروز» افغانستان، هدف قرار داده و ساقط کرده است.
این درحالی است که مقام‌های ارشد در افغانستان و حتی نمایندگان نظامیان غربی تحت امر ناتو که مستقر در این کشور هستند، تاکنون در مورد اینکه بالگرد ساقط شده به کدام یک از کشورهای عضو ناتو تعلق دارد، اظهار نظری نکرده‌اند.
طبق گزارش‌های رسانه‌ای، گفت‌وگوهای صلح میان آمریکا و طالبان در قطر به پایان رسیده و قرار است دو طرف توافق نامه صلح را در آخر ماه فوریه امضا کنند، اما در گذشته بارها هدف قرار دادن نظامیان خارجی و یا حملات انتحاری سبب توقف مذاکرات صلح شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/248340/پنج-نیروی-افغانستانی-در-حمله-طالبان-به-کندز-کشته-شدند
بستن   چاپ