اخبار محرمانه
لایحه حمایت از سهام‌داران خرد در دولت تصویب شد
شنبه 26 بهمن 1398 - 14:01:57
اخبار محرمانه - لایحه حمایت از سهام‌داران خرد در دولت تصویب شد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6069669
٤٦
٠
ایلنا / رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار با اشاره به یکی دیگر از اقدامات وزارت اقتصاد برای افزایش سهولت انجام کسب و کار و رشد این شاخص گفت: لایحه حمایت از سهامداران خرد را دنبال می‌کنیم که این لایحه در دولت تصویب شده و به مجلس رفته است و اگر به قانون تبدیل شود، اثر بسیار خوبی در روند رو به رشد شاخص خواهد گذاشت.
وی ادامه داد: مهمترین موضوع این لایحه این است که از سهامداران خرد حمایت شود تا در میان سهامداران کلان آسیب نبینند و در تصمیم‌گیری‌ها و هم در سوءاستفاده‌ها و تعارض منافعی که می‌‌تواند در بین سهامداران بزرگ وجود داشته باشد، از سهامداران خرد حمایت شود. برای حمایت از سهامداران خرد، در قانون تجارت باید اصلاحاتی انجام می‌شد که این اقدامات را در قالب لایحه گنجانده‌ایم که اگر به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان برسد، اثر قابل توجهی در رشد شاخص سهولت کسب و کار ایران می‌گذارد.
رشد 40‌ پله‌ای ایران در شاخص سهولت انجام کسب‌و کار با انجام دو شرط بانک جهانی
فیروزی تاکید کرد: فقط با انجام این دو اقدام ذکرشده (تصویب لایحه حمایت از سهامداران خرد و کاهش صدور مجوز به 3 روز) رشد 30 الی 40 پله‌ای در جایگاه سهولت انجام کسب و کار در دنیا خواهیم داشت.
مجتمع قضایی ویژه دعاوی تجاری تا اردیبهشت ماه راه‌اندازی می‌شود
رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار از راه‌اندازی مجتمع قضایی ویژه دعاوی تجاری در تهران خبر داد و گفت: این مجتمع قضایی در حال عملیاتی شدن است و تمام سعی ما این است که با همکاری قوه قضاییه بتوانیم تا اردیبهشت ماه سال آینده این مجتمع را راه‌اندازی کنیم.
فیروزی افزود: مهمترین موضوع این مجتمع قضایی انجام کار تخصصی در رفع مشکلات فعالان اقتصادی است و اینکه فعالان اقتصادی نگران وارد شدن به دادگاه‌های عادی نباشند و در این ساز و کار از پروسه شورای حل اختلاف تا دادگاه بدوی و تجدیدنظر در یک مجتمع قضایی ویژه و تفکیک شده اقدامات مورد نیاز انجام می‌شود.
وی گفت: البته در مورد مفاسد اقتصادی هم این ساز و کار وجود دارد اما موضوع مهم در راه‌اندازی مجتمع قضایی ویژه دعاوی تجاری این است که دعاوی حقوقی است و نه کیفری بنابراین هم در مدت زمان کوتاه‌تر و هم با اقدامات تخصصی‌تر می‌توانیم مشکلات تجار را حل کنیم.
فیروزی با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخص‌هایی که فعالان اقتصادی برای انجام سرمایه‌گذاری به آن توجه می‌کنند شاخص سهولت انجام کسب و کار است، ادامه داد: در شرایط تحریم‌های ظالمانه بسیاری از فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را از دست می‌دهیم و در این شرایط اولویت با حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی است تا با اقدامات دولت، نگران اخذ مجوزها و حمایت‌های قضایی، ثبت مالکیت و غیره نباشند. از این رو به دنبال ایجاد محیط شفاف، عادلانه و قابل پیش‌بینی برای سرمایه‌گذاران هستیم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/246665/لایحه-حمایت-از-سهام‌داران-خرد-در-دولت-تصویب-شد
بستن   چاپ