اخبار محرمانه
اعتراف وزیر سعودی به قتل خاشقجی به عنوان «یک اشتباه»
جمعه 25 بهمن 1398 - 04:25:31
اخبار محرمانه - عادل الجبیر وزیر مشاور دولت سعودی قتل روزنامه نگار معارض عربستان در کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه را اشتباهی خواند که نباید رخ می‌داد.
به گزارش مشرق، «عادل الجبیر» وزیر خارجه سابق عربستان که اکنون وزیر مشاور دولت سعودی است، قتل خاشقجی را اشتباهی خواند که نباید اتفاق می افتاد.
الجبیر در نشست خبری در حاشیه سفرش به «بخارست» پایتخت رومانی گفت: « قتل خاشقجی اشتباه بود، توجیه پذیر نبود، مجاز نبود و نباید اتفاق می‌افتاد. ما تحقیقاتی را انجام دادیم و این یک اقدام بی‌سابقه است».
بیشتر بخوانید:
نویسنده سعودی: نمی‌نویسم چون می‎ترسم مثل خاشقجی شوم
نامزد خاشقجی مهمان ویژه سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره
خاشقچی دوم که تکه‌تکه نشد کیست؟
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، خاشقچی مهر ماه سال گذشته برای انجام برخی امور اداری به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و در آن توسط یک جوخه ترور اعزامی از عربستان، کشته و جسدش مثله شد و هنوز هم پیدا نشده است.
اخیراً در عربستان سعودی حکم اعدام برای 5 نفر در پرونده قتل خاشچقی صادر شد و سه نفر دیگر نیز در این پرونده به زندان افتادند و دادگاه نیز سه نفر را از جمله «سعود القحطانی» دستیار وقت ولی‌عهد سعودی و «احمد عسیری» معاون وقت دستگاه اطلاعاتی این کشور را به دلیل ثابت نشدن جرمشان تبرئه و آزاد کرد.
این در حالی است که ترکیه گفته است که نتایج این دادگاه در خدمت عدالت نبوده و توهین به شعور هر ناظر منصفی است.
رسانه‌های آمریکایی هم پس از وقوع این حادثه گزارش دادند که ارزیابی آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) این است که قتل خاشقچی به دستور مستقیم «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و تحت نظر «سعود القحطانی» از مشاوران ارشد بن‌سلمان، انجام گرفته است.ش

http://www.SecretNews.ir/fa/News/245901/اعتراف-وزیر-سعودی-به-قتل-خاشقجی-به-عنوان-«یک-اشتباه»
بستن   چاپ