اخبار محرمانه
فرماندهان ارتش روسیه و ترکیه درباره ادلب دیدار کردند
جمعه 25 بهمن 1398 - 00:05:35
اخبار محرمانه - فرماندهان ارتش روسیه و ترکیه درباره ادلب دیدار کردند
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6066021
٧٦٤
٠
فارس / رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و ترکیه در تماس تلفنی در مورد ادامه همکاری‌های دو طرف در خصوص ادلب و توافق سوچی رایزنی کردند.
رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه و روسیه در مورد شمال سوریه و استان ادلب این کشور تفلنی گفت‌وگو کردند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزارت دفاع این کشور امروز پنجشنبه (24 بهمن) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ژنرال «والری گراسیموف» با همتای ترکیه‌ای خود «یاشار گولر» طی تماس تلفنی در مورد جدول زمانی اقدامات دوجانبه هیأت‌های نظامی روسیه و ترکیه در رابطه با ادلب سوریه به ویژه منطقه کاهش تنش رایزنی کردند.
وزارت دفاع روسیه دیروز چهارشنبه در بیانیه‌ای به دنبال تنش‌های اخیر در شمال سوریه به ویژه استان ادلب این کشور، ترکیه را مسبب وخامت اوضاع در این استان سوری معرفی کرد و از این کشور خواست به تعهدات خود در ذیل توافق‌های سوچی پایبند باشد (جزئیات بیشتر).
مرکز آشتی در پایگاه هوایی حُمیمیم سوریه (وابسته به وزارت دفاع روسیه) نیز دیروز گفت که موفقیت‌های اخیر ارتش سوریه شرایط را برای ایجاد منطقه امن که توافق سوچی بر آن تصریح دارد، فراهم کرد (جزئیات بیشتر).
بر اساس توافق سوچی که در سال 2018 بین ترکیه و روسیه منعقد شد، طرفین به توافق رسیدند که در جنوب غربی استان حلب و جنوب ادلب منطقه‌ای به عرض 15 الی 20 کیلومتر منطقه امن ایجاد شده و تروریست‌ها و گروه‌های مسلح نیز از این منطقه دور شوند که به دلیل عدم پایبندی آنکارا در اجرای مفاد این توافق، این منطقه ایجاد نشد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/245893/فرماندهان-ارتش-روسیه-و-ترکیه-درباره-ادلب-دیدار-کردند
بستن   چاپ