اخبار محرمانه
ندای ایرانیان: حضور در انتخابات، پیروزی جمهوریت نظام است
پنجشنبه 24 بهمن 1398 - 12:23:24
اخبار محرمانه - ندای ایرانیان: حضور در انتخابات، پیروزی جمهوریت نظام است
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6064470
١٩٧
٠
ایرنا / سخنگوی حزب ندای ایرانیان حضور در انتخابات را پیروزی جمهوریت نظام قلمداد کرد و گفت: رای آوردن اصلاح‌طلب یا اصولگرا زیاد مهم نیست بلکه اصل انتخابات اهمیت دارد که موجب تقویت نهاد جمهوریت می‌شود برگزاری انتخابات نشانه زنده بودن امید در سپهر سیاسی ایران است.
«سید شهاب الدین طباطبایی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره انتخابات دوم اسفندماه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: این انتخابات پیام محکم و گویایی به خارج از کشور منتقل می کند که حاکی از پشتیبانی مردمی از نظام جمهوری اسلامی است. با وجود همه انتقاداتی که داریم میانگین حضور مردمی در انتخابات چون همیشه پیام روشن و مثبتی در فضای بین المللی خواهد داشت.
سخنگوی حزب ندای ایرانیان با اشاره به حضور مردم در صحنه های مختلف و سرمایه اجتماعی این مشارکت برای نظام جمهوری اسلامی، ابراز امیدواری کرد که مسئولان قدر این سرمایه را بدانند.
طباطبایی درباره ترکیب مجلس آینده گفت: ممکن است مجلس بعدی نسبت به مجلس کنونی در بعضی از مواضع رویکرد تندتری داشته باشد ولی معدل مجالس مهم است که فکر می‌کنم معدل مجلس آینده همراه و همگام با فضای عمومی کشور خواهد بود و فضایی غیر عقلانی و نگران کننده نخواهیم داشت.
وی درباره سبد رای اصلاح طلبان و برخی پیش بینی ها درباره پیروزی طیف اصولگرا گفت: به شکست اصلاح‌طلبان معتقد نیستم، شکست به چه معنی؟ اگر در انتخابات شرکت کنیم و در مورد مطالبات مردم حرف بزنیم، خود نوعی پیروزی است.
طباطبایی حضور در انتخابات را پیروزی جمهوریت نظام قلمداد کرد و گفت: چه اصلاح‌طلب یا اصولگرا، اگر رای نیاورند، مهم نیست، مهم اصل انتخابات است که موجب تقویت این نهاد می‌شود وصرف برگزاری انتخابات خود نشانگر زنده بودن امید در سپهر سیاسی ایران است.
این فعال اصلاح طلب ادامه داد: فارغ از بحث فراکسیون اکثریت یا اقلیت بودن در مجلس یازدهم، اگر در پروسه انتخابات پیش از آنکه دنبال دعوا باشیم، هدفمان مطرح کردن مطالبات مردم باشد، هر گروهی که پیروز مجلس شود، تعهدی برایش نسبت به این مطالبات ایجاد می‌شود، که مکلف و موظف به پی‌گیری است.
وی یادآور شد: هر فرد یا گروهی که علم مبارزه با فساد و مطالبه حقوق مردم و کارآمدی را در دست داشته باشد، آن شخص و جریان، فارغ از تعلق سیاسی مطالبات مردم را در اولویت عمل خود قرار می‌دهد و همه هم باید برای پیش‌برد چنین فضایی به منتخبان کمک کنند.
طباطبایی در پاسخ به این پرسش که می‌توان در روزهای پایانی تا شروع انتخابات منتظر سطحی از اقناع عمومی و ارائه لیستی ائتلافی از سوی اصلاح طلبان بود؛ عنوان کرد: فکر می‌کنم در هفته آینده باید منتظر وقوع اتفاقاتی در عرصه انتخابات باشیم به طوری که روند انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد.
سخنگوی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه پیش‌بینی ها قابل تغییر است، خاطرنشان کرد: تا اینجای کار هم اصلاح‌طلبان انسجام خود را از دست نداده‌اند و احزاب اصلاح‌طلب هم از جنبه معرفی نیروهای خود و هم از جهت وحدت در رویکرد دارای انسجام هستند. شاید در چند روز آینده اتفاقات بهتری برای اصلاح‌طلبان رخ دهد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/245665/ندای-ایرانیان--حضور-در-انتخابات،-پیروزی-جمهوریت-نظام-است
بستن   چاپ