اخبار محرمانه
اشتغال 180 مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی در کارخانه‌های تولیدی
يکشنبه 20 بهمن 1398 - 13:01:18
وزارت رفاه
اخبار محرمانه - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: 180 مددجوی تحت پوشش این نهاد حمایتی در سال جاری با اعطای تسهیلات یارانه‌ای و پرداخت بخشی از حق بیمه کارگران در کارخانه‌های استان مشغول به کار شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و ورفاه اجتماعی آذربایجان غربی عزیز سهندی افزود: یکی از مهمترین طرح‌های این نهاد در راستای اشتغال مددجویان، جلب همکاری کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی در راستای استفاده از مددجویان این نهاد است که در این خصوص وام 500 میلیون ریالی قرض الحسنه به ازای هر مددجو تخصیص یا حق بیمه این افراد تا سه سال توسط این نهاد پرداخت می‌شود.
وی اظهار کرد: کمیته امداد برای توسعه اشتغال مددجویان همه توان خود را به کارگرفته و علاوه بر جلب همکاری کارخانه‌ها و کارگاه‌ها طرح‌های خوداشتغالی را نیز در کنار دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در دستور کار قرار داده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال، ماهانه به طور متوسط 90 میلیارد ریال وام اشتغال مددجویی در استان پرداخت شده که حدود 30 میلیارد ریال بیشتر از سال گذشته است.
سهندی افزود: طی سال جاری بیش از 930 میلیارد ریال وام اشتغال در آذربایجان‌غربی پرداخت شده که 58 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال برآورد می‌شود.
وی بیان کرد: این میزان وام اشتغال در اختیار افزون بر 2 هزار و 585 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی قرار گرفته‌است.
وی اضافه کرد: با توجه به این آمار به طور متوسط برای هر طرح اشتغال، نزدیک به 360 میلیون ریال وام پرداخت شده‌است و این تسهیلات بیشتر در بخش‌های دامداری، کشاورزی، مشاغل خانگی و خدمات پرداخت شده که امیدواریم به بخش‌های دیگر نیز تعمیم یابد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/243243/اشتغال-180-مددجوی-کمیته-امداد-آذربایجان‌غربی-در-کارخانه‌های-تولیدی
بستن   چاپ