اخبار محرمانه
تولید غیرمجاز رمز ارزها، عامل افزایش 13 درصدی برق
سه شنبه 15 بهمن 1398 - 12:43:23
اخبار محرمانه - تولید غیرمجاز رمز ارزها، عامل افزایش 13 درصدی برق
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6035728
١١٠
١
ایمنا / مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان گفت: یکی از دلایل افزایش 13 درصدی مصرف برق استان در پاییز امسال، تولید رمز ارزها به صورت مخفیانه در واحدهای صنعتی یا حتی کشاورزی است و یکی از برنامه‌های ما شناسایی این موارد و هدایت آن ها به سمت اخذ انشعابات قانونی است.
مهدی ثقفی در نشست خبری امروز _دوشنبه 14 بهمن ماه_ شرکت توزیع برق منطقه‌ای استان اصفهان، اظهار کرد: امسال با همکاری مشترکین صنعتی و اداری پیک بار را در حد مجاز تعیین شده کنترل کنیم و دچار خاموشی نشویم.
وی با بیان اینکه سال گذشته خاموشی‌های گسترده‌ای داشتیم، افزود: امسال به دلیل وجود آب پشت سدها، خاموشی نداشتیم و سطح پیک مجاز تعیین شده برای ما یک هزار و 880 مگاوات بود که در پائین‌تر از این حد آن را کنترل کردیم و این کاهش پیک از طریق همکاری مشترکان بزرگ یا همان مشترکان دی‌ماندی انجام شد.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان، تصریح کرد: از طریق مشترکان صنعتی توانستیم 220 مگاوات کاهش پیک به صورت غیر همزمان داشته باشیم که این رقم سال قبل 155 مگاوات بود که امسال رشد 41 درصدی را در مشترکان صنعتی داشتیم؛ همچنین مشترکان کشاورزی هم به صورت غیر همزمان 130 مگاوات همکاری داشتند که سال قبل 119 مگاوات بود که 9 درصد رشد داشته است.
وی در خصوص بخش‌های اداری و تجاری گفت: امسال کاهش مصرف پیک در بخش اداری 10 مگاوات بوده است که 88 درصد رشد داشته‌اند که در مجموع همکاری مشترکان در حدود 381 مگاوات داشته‌ایم که در سال گذشته 294 مگاوات بوده که رشد 29 درصدی را داشته است.
ثقفی در خصوص تعداد مشترکان برق استان که در کاهش مصرف همکاری داشته‌اند، اظهار کرد: در بخش صنعت یک هزار و 511 کارخانه صنعتی بوده که در سال قبل 827 کارخانه بود که 82 درصد رشد داشتیم همچنین امسال چهار هزار و 142 چاه کشاورزی در ساعات پیک مصرف موتورهای چاه را خاموش می‌کردند که در سال قبل این تعداد سه هزار و 65 چاه بوده که در این بخش 35 درصد رشد داشتیم.
وی با بیان اینکه در بخش اداری 987 سازمان اداری در کاهش مصرف برق همکاری کردند، افزود: این عدد در سال قبل 444 سازمان بودند که رشد 122 درصدی در این مورد داشتیم و در مجموع امسال شش هزار و 755 مشترک با کاهش مصرف خود در ساعات 12 تا 16 باعث کاهش 220 مگاواتی همزمان شدند و این تعداد در سال قبل 4400 مشترک بودند که بیش از 50 درصد جذب مشترکان همکارمان افزایش داشته است.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به اختصاص شش و نیم میلیارد تومان پاداش به صنایع در ازای کاهش مصرف خود، گفت: رقم این پاداش در سال قبل سه و نیم میلیارد تومان بود که این پرداخت به صورت کسر مبلغ از قبض برق آنها بوده است همچنین در بخش چاه‌های آب کشاورزی این پاداش کاهش مصرف در سال قبل دو میلیارد و 250 میلیون و امسال دو میلیارد و 100 میلیون بوده، در بخش مولدهای دیزل ژنراتورها هم سال قبل 369 میلیون و امسال هم 322 میلیون تومان پاداش کاهش مصرف پرداخت شده همچنین در بخش اداری هم این پاداش سال قبل 314 میلیون و امسال با رشد 83 درصدی به 575 میلیون رسیده است.
افزایش 13 درصدی مصرف برق استان در پاییز
وی با بیان اینکه کل مبلغ پاداش به همه مشترکان 9 و نیم میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: در پاییز امسال با رشد 13 درصدی بار مواجه هستیم که این با مقدار بیشتر به تابستان سال آینده منتقل می‌شود و در حال حاضر نگران افزایش مصرف در تابستان سال آینده هستیم که احتمالاً با افزایش 20 درصدی مصرف مشترکان مواجه شویم که باید همکاری صنایع و کشاورزان را داشته باشیم تا تابستان آینده خاموشی نداشته باشیم.
ثقفی با اشاره به شناسایی مصرف کنندگان غیرمجاز تولید ارز است، گفت: یکی از دلایل افزایش 13 درصدی مصرف برق استان در پاییز امسال تولید رمز ارزها به صورت مخفیانه در واحدهای صنعتی یا حتی کشاورزی است و یکی از برنامه‌های ما شناسایی این موارد و هدایت آنها به سمت اخذ انشعابات قانونی است که در دو ماه گذشته شرایط قانونی اخذ انشعاب برق برای تولید رمز ارزها را ارائه کرده که بالاترین قیمت برق را برای آن مشخص کرده‌اند همچنین این مراکز اجازه ندارند در دو ماه تیر و مرداد که زمان پیک بار است فعالیت کنند.
وی امکان رؤیت پذیری و کنترل وسایل برقی پرمصرف را از دیگر اقدامات دانست و گفت: در سال جاری به صورت آزمایشی این مبحث را در کولرهای تعدادی از مراکز دولتی که حاضر به همکاری شدند اجرا کردیم و با نصب قطعه سخت افزاری روی کولرگازی توانستیم در ساعات پیک بار 20 دقیقه این کولرها را از راه دور کنترل و خاموش کنیم.
تأمین برق با نصب نیروگاه در ساختمان‌های مسکونی و اداری
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان، تصریح کرد: بخش کشاورزی از مهمترین بخش‌هایی است که بیشترین کمک را به کاهش بار می‌کند، تصریح کرد: حدود 26 هزار مشترک در این بخش داریم که امسال چهار هزار مشترک این بخش در کاهش مصرف با اداره برق همکاری کردند و در ساعات 12 تا 16 موتورهای چاه‌های آب خود را خاموش کردند و در ازای یک ماه تا 90 روز همکاری مصرف برق آنها را رایگان کردیم.
وی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با ایجاد نیروگاه خورشیدی تولید برق داشته باشند، افزود: مردم می‌توانند در محل‌هایی مانند پشت بام منازل، مغازه یا کارخانه‌ها تولید برق کنند و اداره برق می‌تواند با قرارداد 20 ساله خرید برق آنها را تضمین و برق آنها را به بالاترین قیمت حدود 1,040 تومان برای هر کیلووات ساعت خریداری کند.
ثقفی در خصوص تعداد نصب کنندگان نیروگاه در استان اصفهان گفت: این طرح از سال 94 شروع شده و در حال حاضر 254 ساختمان در استان داریم که نیروگاه نصب کرده‌اند و 5.1 دهم مگاوات مجموع ظرفیتی است که بهره‌برداری می‌شود که تاکنون این تعداد نیروگاه 12 هزار مگاوات برق پاک تولید کرده‌اند که از آلودگی محیط زیست جلوگیری کرده است.
وی با بیان اینکه دولت سازمان‌های دولتی را موظف به تأمین 20 درصدی برق خود را با انرژی خورشیدی تأمین کنند، اظهار کرد: این برق تولید شده را باید به مصرف سازمان خود برسانند و تاکنون 134 ساختمان اداری این کار را انجام دادند و 640 کیلووات قدرت نصب شده آن و انرژی تولید شده آن 2260 مگاوات بوده است و در مجموع در دو بخش دولتی و خصوصی 388 ساختمان در استان داریم که نیروگاه خورشیدی در آن نصب است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/239255/تولید-غیرمجاز-رمز-ارزها،-عامل-افزایش-13-درصدی-برق
بستن   چاپ