اخبار محرمانه
الهه راستگو و الهام امین‌زاده در فهرست اصولگرایان؛ این 10 نفر و آن 30 نفر
يکشنبه 13 بهمن 1398 - 15:28:13
اخبار محرمانه - الهه راستگو و الهام امین‌زاده در فهرست اصولگرایان؛ این 10 نفر و آن 30 نفر
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6030831
k ١.٣
٠
شرق / متن پیش رو در شرق منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
در‌حالی‌که اصلاح‌طلبان اعلام کرده‌اند برای 150 حوزه انتخابیه عملا نامزدی برای ارائه ندارند، اصولگرایان آن‌قدر نامزد تأیید‌صلاحیت‌شده دارند که فقط برای انتخاب یک فهرست 30 نفره تهران مجبور به برگزاری کنگره‌ای پنج‌هزار نفری و غربالگری و انتخاب هیئت داوری شده‌اند. روز گذشته اسامی اعضای «هیئت انتخاب» که متشکل از اعضای شورای مرکزی ائتلاف و 10 نفری است که مجمع عمومی انتخاب کرده، منتشر شده است. همچنین روابط عمومی شورای ائتلاف اصولگرایان اعلام کرده که هیئت داوری به یک فهرست 90 نفره رسیده است. فهرست در سه بخش بالای 50 سال -که عمدتا چهره‌های شناخته‌شده وزیر و و‌کیل اصولگراست- جوانان و زنان منتشر شده است. هنوز مشخص نیست بر سر آن 90 جوان نواصولگرای سهمیه قالیباف چه آمده و چند درصدشان سهم فهرست تهران خواهند بود و چند درصدشان استان‌های دیگر. قرار است این فهرست 90 نفره به یک‌سوم برسد، اما اینکه درصد هر یک از این سه بخش در فهرست چقدر خواهد بود مشخص نیست. حالا این 10 نفر به همراه اعضا شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان که نامشان هیچ‌وقت دقیقا مشخص نشد، قرار است از میان این 90 نفر اعلام‌شده 30 نفر نهایی را انتخاب کنند.
انتخاب‌کنندگان
کسانی که قرار است فهرست نهایی اصولگرایان تهران را انتخاب کنند، این افراد هستند: حجت‌الاسلام مصلحی، وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد؛ حجت‌الاسلام مسعود عالی، عضو هیئت امنا و سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی که در زمینه تولید نرم‌افزار فکری جهت اداره حکومت اسلامی فعالیت می‌کند؛ حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان، رئیس حوزه علمیه مشکات و از مدافعان چند‌همسری. او گفته است: «اصلا مسئله تعدد زوجات جزء مسائل اصلی ما نیست، چراکه کسانی که بخواهند با دید شهوت‌رانی وارد ارتباط با زن دیگری شوند از بحث ازدواج و نظام خانواده وارد نمی‌شوند، نظام خانواده یک نظام سختی است که افراد یک همسر را هم به‌زور می‌توانند اداره کنند چه رسد به دو تا، ولی خوب ازدواج موقت یا چندهمسری هم کارکردهای خودش را دارد. دیدگاه من در این زمینه ترویجی نیست، اما به‌جد از آن دفاع می‌کنم». رضا روستا‌آزاد، رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف که در مرداد 1389 از‌سوی کامران دانشجو به عنوان سرپرست این دانشگاه تعیین شد و اواخر اسفند همان سال، حکم ریاست او تأیید شد. بر‌خلاف رؤسای پیشین دانشگاه صنعتی شریف، رضا روستا‌آزاد بدون اخذ رأی از اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه و مستقیما با حکم وزیر علوم دولت محمود احمدی‌نژاد به این سمت برگزیده شده بود. روستاآزاد عضو هیئت مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی است. او در سال 1391 در هفته هوافضا اعلام کرد از بزرگ‌ترین آرزوهایش «برگزاری نماز جماعت در یکی از کرات آسمانی است»؛ حجت‌الاسلام احسان بی‌آزارتهرانی که خبرگزاری‌های اصولگرا از او به عنوان واعظ مشهور یاد می‌کنند. او در یک پست صفحه شخصی خود در اینستاگرام فیلمی منتشر کرد که در حال انجام ورزش بوکس بود. کامران دانشجو، وزیر دولت احمدی‌نژاد و یکی از سه برادر معروف دانشجو است. او گفته که در زمان دانشجویی از دانشگاه اخراج شده است. شبهاتی که درباره مدرک دانشجویی او وجود داشت باعث شد تا مجلس وقت به ماجرای مدرک او ورود کند.
ماجرای بورسیه‌های پرحاشیه در زمان وزارت او رخ داده بود؛ یاسر جبراییلی، از فعالان رسانه‌ای و نسبتا جوان اصولگرا که در برنامه‌های صدا‌وسیما زیاد حضور پیدا می‌کند و اصولا درباره همه‌چیز از سیاست داخلی تا خارجی صحبت می‌کند، معمولا یکی از چهره‌های ثابت برنامه‌های شبه‌مناظره صداوسیماست؛ منوچهر متکی، وزیر خارجه محمود احمدی‌نژاد که ماجرای عزلش هنگامی که در سفر سنگال بود بسیار مشهور شد؛ معصومه آباد،‌ اسیر زمان جنگ و عضو سابق شورای شهر تهران از فهرست آبادگران ایران اسلامی یعنی حامیان محمود احمدی‌نژاد بود؛ نادر طالب‌زاده که کارگردان سینما و از دست‌اندرکاران راه‌اندازی شبکه افق است. او مدعی شده مورد ترور بیولوژیک قرار گرفته است. زمانی که همراه محمود احمدی‌نژاد قصد سفر به آمریکا را داشت، برایش ویزا صادر نشد.
انتخاب‌شوندگان
یکی از نکات قابل تأمل فهرست 90 نفری منتشر‌شده اصولگرایان تهران، حضور مدیران و وزرای دولت احمدی‌نژاد است. سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد احمدی‌نژاد؛ سیدشمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت احمدی‌نژاد؛ علی احمدی، وزیر آموزش‌وپرورش در دولت احمدی‌نژاد؛ مسعود زریبافان، معاون احمدی‌نژاد و مسئول ستاد مردمی او و همچنین رئیس سابق بنیاد شهید و در نهایت نام محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان دولت احمدی‌نژاد به چشم می‌خورد. از دیگر چهره‌های این فهرست 90 نفره می‌توان به سیدمصطفی میرسلیم؛ الیاس نادران، نماینده سابق مجلس و نزدیک به جبهه پایداری؛ اقبال شاکری، عضو سابق شورای شهر تهران؛ عبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی، پدرمحسن روح‌الامینی از جان‌باختگان کهریزک و نزدیک به محسن رضایی؛ حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ جلیل بشارتی، مسئول مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم از دولت هاشمی تا احمدی‌نژاد؛ مجتبی رحما‌ندوست، برادر مصطفی رحماندوست؛ محمدحسن قدیری‌ابیانه، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران؛ بیژن نوباوه و غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز هم در فهرست هستند. محسن پیرهادی، عضو سابق شورای شهر تهران و دبیرکل حزب نزدیک به قالیباف؛ وحید یامین‌پور، مجری اصولگرای معروف صداوسیما؛ سید نظام‌الدین موسوی، مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس و مسئول رسانه و ارتباطات فعلی تولیت آستان قدس؛ امیر ابراهیم رسولی، مسئول دفتر غلامعلی حدادعادل؛ صالح اسکندری، از فعالان رسانه‌ای اصولگرا؛ محمدصادق کوشکی، استاد دانشگاه که سخنان توهین‌آمیز اخیرش در صداوسیما درباره رخشان بنی‌اعتماد سروصدای زیادی به پا کرد هم نامشان در بخش جوانان فهرست به چشم می‌خورد. سیدرضا تقوی، رئیس سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه؛ سید محمود نبویان، نماینده سابق مجلس و مرتضی آقاطهرانی، دبیرکل و حمید رسایی، عضو جبهه پایداری که چهار سال پیش صلاحیتش برای مجلس رد شده بود هم نامشان میان روحانیون فهرست وجود دارد. در انتهای فهرست هم نام زنان آمده است. از زهره الهیان، نماینده سابق مجلس تا الهه راستگو که با فهرست اصلاح‌طلبان وارد انتخابات شورای شهر قبلی شد، اما ناگهان به سمت اصولگرایان چرخید. رأی او و احمد دنیامالی به قالیباف باعث شد که او برای سومین‌بار شهردار تهران بماند. راستگو بابت رفتار فرصت‌طلبانه‌اش از حزب اسلامی کار اخراج شد. لاله افتخاری، فاطمه آلیا و فاطمه رهبر هم سه نماینده دوره‌های قبل مجلس‌اند که باز نامشان در فهرست دیده می‌شود. به جز اینها نام الهام امین‌زاده هم دیده می‌شود. امین‌زاده تا همین اواخر در دولت روحانی سمت داشت و معاون و دستیار روحانی بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/237926/الهه-راستگو-و-الهام-امین‌زاده-در-فهرست-اصولگرایان؛-این-10-نفر-و-آن-30-نفر
بستن   چاپ