اخبار محرمانه
الحشد الشعبی: آمریکایی ها عوامل حمله راکتی به سفارت را می شناسند
سه شنبه 8 بهمن 1398 - 11:25:48
اخبار محرمانه - الحشد الشعبی: آمریکایی ها عوامل حمله راکتی به سفارت را می شناسند
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6017716
k ١.٣
٠
ایرنا / معاون عملیاتی رئیس ستاد کل نیروهای الحشد الشعبی امروز (سه شنبه) گفت که حمله راکتی دو شب پیش به سفارت آمریکا کار عواملی است که خود آمریکایی ها بهتر از هر کسی به خوبی آنها را می شناسند.
«ابوعلی البصری» در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اضافه کرد: وقوع حمله راکتی (به سفارت آمریکا در بغداد) در این برهه خاص، بسیار مشکوک و مرموزانه است.
وی با اشاره به اینکه گروه های مقاومت اسلامی هیچ گونه عملیات و حمله ای در بغداد انجام نداده اند، تاکید کرد: تمامی نیروهای الحشد الشعبی از جمله گروه های مقاومت اسلامی زیر مجموعه الحشد ضابطه مند هستند و خودسرانه دست به هیچ حمله ای نمی زنند.
معاون عملیاتی رییس ستاد کل نیروهای الحشد الشعبی همه اتهام ها و ادعای آمریکایی ها را در خصوص حمله راکتی به سفارت خانه این کشور در بغداد باطل و بی اساس خواند.
وی در خصوص عوامل حمله راکتی به سفارات آمریکا در بغداد گفت: آمریکایی ها کاملا بر آسمان بغداد مسلط هستند و از مکان های دقیق حملات راکتی و موشکی اطلاع دارند، از این رو می پرسیم «چرا محل و عوامل این حملات را آشکار نمی کنند؟».
البصری در خصوص اجازه دادن واشنگتن به دولت عراق برای تحقیق و تفحص در مورد این حمله و بازرسی از محل اصابت راکت ها و زخمی های احتمالی حادثه نیز ابراز بی اطلاعی کرد.
در همین حال فرماندهی الحشد الشعبی بعد از وقوع این حادثه به تمامی پایگاه های خود دستور آماده باش برای هر گونه اقدام احتمالی آمریکا داده است.
یکشنبه شب گذشته پنج راکت کاتیوشا به سمت منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد شلیک شد که دستکم یکی از آنها در سفارت آمریکا فرود آمد.
یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد که یک راکت به ساختمان غذاخوری سفارت اصابت کرده است.
«عادل عبدالمهدی» و «محمد الحلبوسی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور و رئیس پارلمان عراق بلافاصله در بیانیه های جداگانه این حمله را محکوم کردند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/234652/الحشد-الشعبی--آمریکایی-ها-عوامل-حمله-راکتی-به-سفارت-را-می-شناسند
بستن   چاپ