اخبار محرمانه
سقوط مبهم هواپیمای نظامیان آمریکا در افغانستان
دوشنبه 7 بهمن 1398 - 17:51:45
اخبار محرمانه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6015906
k ١٧
٣٦
آخرین خبر / ساعاتی پیش خبر سقوط هواپیمای نظامیان آمریکا در افغانستان منتشر شد که در همان ساعات اولیه طالبان مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت. این در حالی است که تعداد کشته‌های این حادثه مشخص نیست و ارتش آمریکا نیز اعلام کرده است در حال تحقیق درباره هواپیمای حادثه‌دیده می باشد.
براساس گزارش رسانه ها، سقوط هواپیما در ساعت 13 و 10 دقیقه به وقت محلی افغانستان اتفاق افتاده است. برخی رسانه ها اعلام کرده اند که بین 80 تا 100 نفر در این حادثه کشته شده‌اند. همچنین برخی گزارش‌ها بیانگر آن است که این هواپیما، نظامی و متعلق به ارتش آمریکا بوده که در منطقه تحت کنترل طالبان افغانستان سقوط کرده است. با این حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان (طالبان) رسما سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا را برعهده گرفت.
واکنش ارتش آمریکا
سرگرد « بت رایوردان » سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا با اعلام اینکه ارتش در حال بررسی گزارش‌های منتشر شده در مورد سقوط هواپیما در منطقه تحت کنترل طالبان در افغانستان است،‌ گفت: مشخص نیست هواپیمای چه کسی دچار سانحه شده است. وی از اظهارنظر بیشتر در این مورد خودداری کرد.آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: این در حالی است که تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، لاشه‌ هواپیمای بمباردیر (Bombardier E-11A) را نشان می‌دهد که ارتش آمریکا برای عملیات تجسسی الکترونیکی بر فراز افغانستان استفاده می‌کند.
توضیحات استاندار غزنی
پیش از این، «وحید الله کلیمزی» استاندار غزنی افغانستان اعلام کرد، هواپیمایی که ساعت 13 امروز به وقت محلی در منطقه «سدوخیل» شهرستان «ده یک» این استان سقوط کرده متعلق به شرکت های هواپیمایی خارجی است. وی با بیان اینکه یک تیم به محل سقوط هواپیما اعزام شده گفت، تاکنون فقط جسد خلبان به همراه دو نفر از این هواپیما بیرون کشیده شده است. به گفته شاهدان، هواپیما پس از گذشت دو ساعت از سقوط همچنان درحال سوختن بوده است. رسانه‌های افغانستان اعلام کرده بودند که طالبان با محاصره محل سقوط، اجازه نزدیک شدن افراد به هواپیما را نمی‌دهد. با این حال، فیلمی از بقایای هواپیما منتشر شده که سوختن آن را نشان می‌دهد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/234228/سقوط-مبهم-هواپیمای-نظامیان-آمریکا-در-افغانستان
بستن   چاپ