اخبار محرمانه
فیلیپین: آمریکا ما را رعیت خود می بیند
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 13:21:04
اخبار محرمانه - ایسنا / رئیس‌جمهوری فیلیپین با انتقاد از اینکه آمریکا آن را "یک کشور رعیت" می‌بیند، فاش کرد به جای آن به سمت پکن و مسکو متمایل می‌شود.
رئیس‌جمهوری فیلیپین در مصاحبه با راشا تودی گفت: آمریکا، فیلیپین نیست و فیلیپین هم آمریکا نیست. دیگر اینطور نیست و من از پیوستن به سیاست خارجی آمریکا امتناع می‌کنم.
دوترته گفت گرچه واشنگتن، که در اواخر قرن 19 میلادی در ازای 20 میلیون دلار کنترل فیلیپین را از اسپانیا گرفت، "یک زندگی راحت داشته" اما به مرور زمان رویکردهایشان تغییر نکرده است. او گفت: آمریکا به ما همچون یک کشور رعیت نگاه می‌کند زیرا برای 50 سال تحت سلطه آمریکایی‌ها بودیم.
رئیس‌جمهوری فیلیپین تاکید کرد، مانیل ناامید از رفتار آمریکا، روی چین و روسیه متمرکز است که به حق حاکمیت فیلیپینی که آمریکا کاملا آن را نادیده می‌گیرد، احترام می‌گذارند.
او افزود: بنابراین اگر رویکرد معتبری از جانب آمریکایی‌ها نگیریم، می‌توانیم از دولت‌های روسیه‌ و چین دریافت کنیم. اطمینان دارم که روسیه می‌تواند اینجا حضور یابد و به دنبال مشاغل ارزشمند باشد. هزاران مایل میان روسیه و فیلیپین فاصله است اما ما این فاصله را منفی نمی‌دانیم. واقعا اگر ما بخواهیم با کشوری تعامل داشته باشیم، هیچ چیز مانع ما نمی‌شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/233404/فیلیپین--آمریکا-ما-را-رعیت-خود-می-بیند
بستن   چاپ