اخبار محرمانه
تب ویروس کرونا به بازار طلا سرایت کرد
شنبه 5 بهمن 1398 - 19:40:28
اخبار محرمانه - فارس / پس از اینکه شیوع ویروس کرونا، حس ریسک‌پذیری در بازار را کاهش داد و سرمایه‌ها به سوی دارایی‌های امن سوق داده شد، قیمت طلا به بالاترین رقم دو هفته گذشته افزایش یافت.
به گزارش رویترز، پس از اینکه شیوع ویروس کرونا، حس ریسک‌پذیری در بازار را کاهش داد و سرمایه‌ها به سوی دارایی‌های امن سوق داده شد، قیمت طلا به بالاترین رقم دو هفته گذشته افزایش یافت.
هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 8.59 دلار افزایش 1571.53 دلار فروخته شد. قیمت این فلز گران‌بها در ساعات اولیه معاملات به 1575.03 دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم از 8 ژانویه به شمار می‌رود.
ارزش طلا طی هفته گذشته یک درصد افزایش یافت.
بارت ملک، تحلیلگر بازار گفت: «کل بازار به حالت عدم ریسک کردن درآمده است.»
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، دومین مورد ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرد که تمایل برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ریسک‌پذیر را کاهش داد.
«این اتفاق پس از آن رخ داد که سازمان بهداشت جهانی برای شیوع ویروس کرونا در چین حالت فوق‌العاده اعلام کرد اما در حال حاضر برای کل جهان چنین چیزی اعلام نکرده و اضافه کرده است که این قضیه را دنبال می‌کند.»
شیوع این ویروس در آستانه سال جدید قمری چین در این هفته که پیک سفرهای تعطیلات در چین است، سرمایه‌گذران را نگران کرده است.
تای وانگ، تحلیلگر بازار گفت: «نگرانی‌ها در مورد ویروس در آستانه آخر هفته، سبب افزایش قیمت طلا شده است.»
وانگ افزود تحولات بیشتر در اطراف شیوع این ویروس و نشست فدرال رزرو آمریکا در 28 و 29 ژانویه، عامل اصلی طلا در هفته آینده است.
ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز پنج‌شنبه، 0.2 درصد افزایش یافت و به 900.58 تن رسید.
|

http://www.SecretNews.ir/fa/News/233007/تب-ویروس-کرونا-به-بازار-طلا-سرایت-کرد
بستن   چاپ