اخبار محرمانه
ورود دادگاه عالی انگلیس به پرونده هک تلفن فعال سعودی
شنبه 5 بهمن 1398 - 10:20:32
اخبار محرمانه - ایسنا / فعال و منتقد سیاست‌های آل سعود مقیم لندن از موافقت دادگاه عالی انگلیس با اقامه کیفرخواست علیه دولت عربستان در پی هک گوشی این فعال خبر داد.
"غانم الدوسری"، کمدین و منتقد سیاست‌های آل سعود در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اظهار کرد، پس از یک تحقیق که حکایت از احتمال دست داشتن دولت عربستان در هک گوشی این فعال سعودی مقیم لندن دارد، دادگاه عالی انگلیس با اقامه کیفرخواست علیه ریاض موافقت کرد.
وی افزود: وزارت خارجه انگلیس با وزارت خارجه عربستان تماس خواهد گرفت تا ضرورت همکاری در این کیفرخواست طی سه ماه را به این وزارتخانه ابلاغ کند.
این درحالی است که تبعات مربوط به هک گوشی جف بزوس، مدیرعامل آمازون و مالک روزنامه واشنگتن پست در حال گسترده شدن است و گزارش‌ها درباره آن همچنان ادامه دارند و نشان می‌دهند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در این اتفاق نقش دارد.
از سوی دیگر، روزنامه گاردین جمعه در گزارشی به نقل از مقامات امنیتی آمریکا از تلاش دولت سعودی برای جاسوسی از خدیجه جنگیز، نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در انگلیس پرده برداشت.
طبق این گزارش، مقامات امنیتی آمریکا که در جریان تلاش عربستان در این رابطه قرار گرفتند، از همتایان انگلیسی خود خواسته‌اند تا جنگیز را تحت نظر داشته باشند.
در همین حال، وب سایت آمریکایی "دیلی بیست" گزارش داد که مأموران دولت سعودی سعی در ربودن یک مخالف سعودی در خاک آمریکا را داشتند و اگر اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) نبود،‌ ممکن بود که وی به سرنوشتی مشابه سرنوشت خاشقجی دچار شود.
طبق این گزارش، عبد الرحمان المطیری 27 ساله که یک کمدین و فعال عربستانی در شبکه‌های اجتماعی است و شمار زیادی وی را دنبال می‌کنند، به دلیل پوشش قتل جمال خاشقجی در شبکه‌اش در یوتیوب و صفحه اختصاصی‌اش در اینستاگرام، از زمان قتل خاشقجی به طور مداوم و گاهاً هر روزه مورد تهدید قرار گرفته است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/232704/ورود-دادگاه-عالی-انگلیس-به-پرونده-هک-تلفن-فعال-سعودی
بستن   چاپ