اخبار محرمانه
پایگاه روس: اسکادران «اف-15» آمریکا در عربستان با یک موشک بالستیک از بین می‌رود
پنجشنبه 3 بهمن 1398 - 20:48:09
اخبار محرمانه - فارس / یک پایگاه روسی ویژه امور نظامی با اشاره به آرایش متمرکز جنگنده‌های آمریکایی مستقر در پایگاه «شاهزاده سلطان» عربستان سعودی، نوشته است که تنها یک موشک بالستیک می‌تواند کل این اسکادران را از بین ببرد.
پایگاه روسی «اویا» که به صورت تخصصی در زمینه اخبار و گزارش‌های نظامی فعالیت می‌کند، با اشاره به آرایش جنگنده‌های آمریکایی مستقر در پایگاه «شاهزاده سلطان» عربستان سعودی، نوشته است که این اسکادران در برابر حملات موشکی و هوایی به شدت آسیب‌پذیر است.
در روزهای اخیر تصویری ماهواره‌ای از این پایگاه نظامی منتشر شده که نشان می‌دهد نزدیک به 20 فروند جنگنده «اف-15 ای» آمریکایی با فاصله‌ای بسیار نزدیک به یکدیگر، در این پایگاه مستقر شده‌اند.
«اویا» با اشاره به این تصویر، نوشته است: «چینش متمرکز هواپیماهای نظامی در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان موجب شده تا این اسکادران در خطر نابودی کامل قرار داشته باشد. دلیل آن هم سابقه به کارگیری موشک‌های بالستیک و پهپادهای تهاجمی توسط واحدهای یمنی حامی ایران است. علاوه بر این، برای این کار به تنها یک موشک بالستیک نیاز است.»
این پایگاه می‌افزاید: «اگر بخواهیم بر اساس تصویر ماهواره‌ای که در اینترنت منتشر شده قضاوت کنیم، باید گفت نیروی هوایی ایالات متحده تصمیمی نامعقول گرفته و کل اسکادران را در محیط باز قرار داده است. با توجه به درگیری کنونی میان یمن، عربستان سعودی و ایالات متحده، ایوران می‌تواند با سادگی با موشک به پایگاه هوایی شاهزاده سلطان حمله کند.»
نیروی هوایی آمریکا روز 4 ژانویه (15 دی) گزارش داد که جنگنده‌های اف-15 در حال استقرار در پایگاه شاهزاده سلطان هستند. تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که در روز 6 ژانویه (17 دی) مجموعا 12 جنگنده در این پایگاه استقرار یافته و روز 11 ژانویه (22 دی)، تعداد این جنگنده‌ها به 17 فروند افزایش یافته است.
دولت آمریکا در ماه‌های اخیر به بهانه ایجاد «بازدارندگی» در برابر ایران و «دفاع» از عربستان سعودی، چند هزار نظامی و صدها تن تجهیزات نظامی بیشتر به عربستان سعودی منتقل و در پایگاه شاهزاده سلطان مستقر کرده است. این پایگاه در جنوب شرقی ریاض، پایتخت عربستان سعودی، واقع شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/232090/پایگاه-روس--اسکادران-«اف-15»-آمریکا-در-عربستان-با-یک-موشک-بالستیک-از-بین-می‌رود
بستن   چاپ