اخبار محرمانه
بزرگترین مساله فعلی برای پاکستان از نگاه عمران خان
پنجشنبه 3 بهمن 1398 - 14:44:46
اخبار محرمانه - تسنیم / نخست وزیر پاکستان ضمن گفتگو با یک شبکه آمریکایی اعلام کرد: بزرگترین مساله فعلی برای پاکستان موضوع کشمیر است.
به گزارش ای.آر. وای نیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان که به سوئیس سفر کرده است اعلام کرد: بزگترین مساله فعلی که ما پیش روی خود می بینیم معضل کشمیر است.
وی تصریح کرد: ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا ادعاهایی در خصوص حل این مساله مهم داشت امیدواریم او به وعده های خود عمل کند.
عمران خان اظهار داشت: متاسفانه کشورهای جهان درک درستی از کشمیر ندارند و نمی دانند که حل این مساله چه اندازه می تواند به صلح و ثبات در منطقه و آسیا تاثیر داشته باشد.
نخست وزیر پاکستان گفت: همه شاهد هستیم حزب حاکم در هند تحت تاثیر عقاید افراط گرایانه هندو قرار دارد و گروه آر اس اس که سه بار افراط گرا شناخته شده حکومت هند را به دست گرفته است.
وی اضافه کرد: شخص نخست وزیر هند عضو آر اس اس است و ابایی از اینکه قوانینی علیه مسلمانان تصویب کرده و آنها را به حاشیه بکشاند ندارد.
رهبر حزب تحریک انصاف گفت: حدود 180 روز است که 8 میلیون نفر در محاصره سربازان هندی هستند و تمام کشمیر تبدیل به یک زندان بزرگ شده است.
وی سپس به مساله تنش میان ایران و آمریکا اشاره کرده و گفت: من با رهبران ایران در تماس هستم آنها جنگ طلب نیستند ولی اگر آمریکا اشتباه کرده و به نبرد با ایران روی بیاورد با میدان جنگی به مراتب خطرناک تر از افغانستان روبرو می شود.
عمران خان گفت: به نظر من جنگ با ایران می تواند آمریکا را تباه و نابود کند و بهتر است مسائل و مشکلات از طریق گفتگو حل شوند.
وی اضافه کرد: جنگ راه حل هیچ مشکل و مساله‌ای نیست و بهتر است تمام مسائل پای میز مذاکره حل شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/231967/بزرگترین-مساله-فعلی-برای-پاکستان-از-نگاه-عمران-خان
بستن   چاپ