اخبار محرمانه
اظهارنظر ترامپ درباره شیوع کروناویروس در چین
پنجشنبه 3 بهمن 1398 - 12:43:46
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / رئیس‌جمهور آمریکا گفت به همتای چینی خود در مقابله با کروناویروس اعتماد دارد و این بیماری در آمریکا کاملا تحت کنترل است.
به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت به اطلاعاتی که درباره کروناویروس از چین بیرون می‌آید اعتماد دارد و این بیماری در آمریکا تحت کنترل است.
ترامپ در مصاحبه‌ای که در اجلاس جهانی اقتصاد در داووس داشت در خصوص این ویروس گفت: «کاملا آن را تحت کنترل داریم. فقط یک مورد که از چین می‌آمده آلوده به این ویروس شناسایی شده است. همه چیز خوب پیش خواهد رفت.»
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تاکید کرد به شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، و مقامات بهداشت این کشور اعتماد دارد و آن‌ها همه اطلاعاتی را که جهانیان درباره این ویروس لازم داشته باشند در اختیار آنها قرار خواهند داد. ترامپ در ادامه به رابطه خود با همتای چینی‌اش اشاره کرد و گفت «با رئیس‌جمهور شی رابطه خیلی خوبی دارم. رابطه ما خوب است.»
روز گذشته مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا اعلام کرد در سیاتل در ایالت واشنگتن یک نفر را که از چین برگشته بود آلوده به این ویروس شناسایی کرده‌اند. از این رو، قرنطینه مسافرانی که از ووهان چین که وارد فرودگاه‌های بزرگ کالیفرنیا و نیویورک می‌شوند آغاز شده است. گفته می‌شود نخشتین بار این ویروس در شهر ووهان شیوع پیدا کرد. تایلند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، هنگ‌کنگ هم آلودگی به کروناویروس را اعلام کرده‌اند.
شیوع کروناویروس در چین که علائم آن شامل تب، سرفه، تنگی نفس که در نهایت ممکن است به ذات الریه منجر شود یادآور سندرم حاد تنفسی (سارس) است که در سال 2003 در این کشور همه‌گیر شد. در آن سال، سارس نزدیک 800 نفر را در سراسر جهان به کام مرگ کشاند و سبب رکود سخت اقتصادی در منطقه شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/231923/اظهارنظر-ترامپ-درباره-شیوع-کروناویروس-در-چین
بستن   چاپ