اخبار محرمانه
تایوان از چین به پاپ شکایت کرد
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 15:41:39
اخبار محرمانه - ایسنا / رئیس‌جمهوری تایوان در نامه‌ای به پاپ از فشارهای چین بر کشورش شکایت کرد و گفت: چین به دنبال تهدید دموکراسی و آزادی های تایوان است.
به نقل از خبرگزاری رویترز، واتیکان یکی از 15 کشوری است که روابط دیپلماتیک با تایوان دارد و تنها کشور اروپایی است که دارای این روابط است اما تایوان نگران اقدامات واتیکان درباره عادی سازی روابط با چین به ویژه پس از انتصاب اسقف‌ها در 2018 است.
چین فشارها بر تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان را که موفق شد در ماه جاری میلادی با پیروزی بر رقیبش بار دیگر در این سمت انتخاب شود، افزایش داده است.
تسای می گوید، تایوان یک کشور مستقل است.
تایوان امیدوار به یک راه حل صلح آمیز با چین است و در همین راستا، تسای نامه‌ای به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نوشت که در آن آمده است: در حال حاضر، گفتگو در سراسر تنگه تایوان با اختلافاتی روبروست. مساله اصلی این است که چین تمایلی به دست کشیدن از کنترل تایوان ندارد. چین به تهدید آزادی‌های دموکراتیک و حقوق بشر تایوان با تهدید به استفاده از زور علیه این کشور، انتشار اخبار جعلی، حملات سایبری و ابزار دیپلماتیک ادامه می‌دهد.
وی ادامه داد: با وجود این سرکوب شدید، تایوان به سمت جلو در حرکت است، با کشورهای دیگر همکاری می کند و سایر کشورهای دموکراتیک هم آن را به عنوان بهترین شریک برای حفظ صلح و ثبات به رسمیت می‌شناسند.عملیات اخیر نظامی چین و مانورهای آن در تنگه تایوان و مناطق اطراف باعث ناآرامی در منطقه و افزایش بی اعتمادی بین المللی به آن شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/230640/تایوان-از-چین-به-پاپ-شکایت-کرد
بستن   چاپ