اخبار محرمانه
پیاز ارزان می‌شود؟
دوشنبه 30 دي 1398 - 22:43:17
اخبار محرمانه - میزان / رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: پیاز‌هایی که در بازار عرضه می‌شود همه برداشت گذشته و انباری هستند و با برداشت پیاز جدید و عرضه آن به بازار قیمت کاهش می‌یابد.
اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اظهار کرد: وضعیت بازار میوه به دلیل فراوانی مناسب است و مشکلی از لحاظ تامین میوه وجود ندارد.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره قیمت گوجه افزود: قیمت گوجه فرنگی به ثبات رسیده و هر کیلوگرم گوجه فرنگی انباری با قیمت 4 هزار تومان و گوجه فرنگی بوته رس با قیمت 7 هزار تومان در میادین عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم پیاز قرمز در حال حاضر 7 هزار تومان است گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی که در استان سیستان و بلوچستان به وجود آمد برداشت پیاز در این مناطق با مشکل مواجه و موجب افزایش قیمت شده است.
کارگر ادامه داد: پیاز‌هایی که در بازار عرضه می‌شود همه برداشت گذشته و انباری هستند و با برداشت پیاز جدید و عرضه آن به بازار قیمت کاهش می‌یابد.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره قیمت گوجه تصریح کرد: هر کیلوگرم سیب لبنانی زرد با قیمت 8 هزار تومان، کیوی 10 هزار تومان، موز 13 هزار تومان، لیموشیرین 5 هزار و 500 تومان و هر کیلوگرم خیار رسمی با قیمت 6 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.
وی ادامه داد: هرکیلوگرم پرتقال تامسون شمال 5 هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب 6 هزار تومان، انار دماوند 12 هزار تومان و گریپ فروت تو سرخ 4 هزار تومان عرضه می‌شود.
وی درباره قیمت صیفی جات نیز گفت: هر کیلوگرم فلفل دلمه سبز با قیمت 4 هزار و 500 تومان، سیب زمینی با قیمت 3 هزار و 700 تومان و کاهو رسمی با قیمت 3 هزار تومان عرضه می‌شود.
کارگر تاکید کرد: قیمت‌های اعلام شده نرخ‌های عمده فروشی در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران است و فروشندگان واحد‌های صنفی با سود 35 درصدی می‌توانند این محصولات را عرضه کنند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/230299/پیاز-ارزان-می‌شود؟
بستن   چاپ