اخبار محرمانه
موافقت نخست‌وزیر مکلف لبنان با تشکیل دولتی شامل 20 وزیر
دوشنبه 30 دي 1398 - 18:28:51
اخبار محرمانه - فارس / نخست‌وزیر مکلف لبنان که همواره بر تشکیل دولتی با 18 وزیر تأکید داشته، امروز پس از دیدار با برخی مقامات این کشور اعلام کرد، اگر طرح دولتی متشکل از 20 وزیر راه‌حلی برای بحران فعلی باشد آن را خواهد پذیرفت.
در ادامه تلاش‌ها برای تشکیل هر چه زودتر دولت لبنان، امروز نشستی میان «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان «المرده»، «علی حسن خلیل» وزیر دارایی، «حسین الخلیل» معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله و «حسان دیاب» نخست‌وزیر مکلف برگزار شد.
بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، هدف از دیدار امروز تلاش برای افزایش تعدادی وزرای دولت آتی از 18 وزیر به 20 وزیر و کسب موافقت دیاب در این مورد بود.
در ادامه این گزارش آمده، دیاب در این دیدار اعلام کرده، علیرغم میل باطنی‌اش اگر طرح بیست وزیر، برون‌رفتی برای بحران فعلی لبنان باشد، آن را خواهد پذیرفت.
حسان دیاب دیروز نیز با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان دیدار داشت و درباره همین طرح حضور بیست وزیر در کابینه آینده بحث و تبادل نظر کرد.
تظاهرات لبنان که در اعتراض به اوضاع بد اقتصادی از بیست و پنجم مهرماه آغاز شده، وارد چهارمین ماه شده و از هفتم آبان ماه که «سعد الحریری» نخست‌وزیر با ادامه اعتراض‌ها استعفا کرد، هنوز دولت جدید شکل نگرفته است.
هرچند رفته رفته اعتراضات کمتر شد اما از هفته گذشته (هفته اول ژانویه) دوباره بیروت ناآرام شده و ده‌ها نفر بازداشت شده‌اند.
هفته گذشته رسانه‌های لبنانی اعلام کردند، نهایتا تا جمعه تشکیل دولت جدید به نخست‌وزیری حسان دیاب اعلام خواهد شد اما این موضوع عملی نشد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/230056/موافقت-نخست‌وزیر-مکلف-لبنان-با-تشکیل-دولتی-شامل-20-وزیر
بستن   چاپ