اخبار محرمانه
اعلام حمایت روسیه از لبنان در شرایط کنونی این کشور
دوشنبه 30 دي 1398 - 14:53:51
اخبار محرمانه - فارس / سفیر روسیه در بیروت در دیدار با رئیس‌جمهور لبنان بر همبستگی مسکو با بیروت در شرایط کنونی تأکید کرد.
«الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان امروز (دوشنبه) به دیدار «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور در کاخ ریاست‌جمهوری «بعبدا» رفت.
بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، زاسپکین درباره آخرین تحولات بحث و تبادل نظر کرد و برهمبستگی روسیه با لبنان و ملت این کشور در شرایط کنونی لبنان تأکید کرد.
وی پیش تر از تمایل روسیه برای تشکیل هر چه سریعتر دولت لبنان خبر داده و گفته بود، مسکو تلاش می‌کند لبنان را از بحران‌های خارجی دور نگه دارد (جزئیات بیشتر).
تظاهرات لبنان در اعتراض به وضعیت اقتصادی و وضع تعرفه‌های جدید وارد چهارمین ماه خود شده است. تظاهراتی که منجر به کناره‌گیری «سعد الحریری» نخست‌وزیر شد.
«حسان دیاب» از اساتید دانشگاه در بیست و هشتم آذر مأمور به تشکیل دولت شد اما به دلیل برخی موانع هنوز موفق به انجام این کار نشده است.
از سوی دیگر تظاهرات لبنان از هفته گذشته تنش بیشتری را تجربه کرده است. در شنبه و یکشنبه هفته جاری خشونت‌ها و درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان بالا گرفت و منجر به زخمی شدن افرادی از هر دو طرف شد.
بنا به اعلام صلیب سرخ لبنان در روز شنبه 220 نفر و در روز یکشنبه 145 نفر زخمی شدند که تعدادی از آنها به بیمارستان اعلام شدند.
امروز یک جلسه امنیتی میان رئیس‌جمهور لبنان و برخی مقامات دیگر در حال برگزاری است تا درباره وضعیت فعلی بحث و تبادل‌نظر شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/229941/اعلام-حمایت-روسیه-از-لبنان-در-شرایط-کنونی-این-کشور
بستن   چاپ