اخبار محرمانه
دولت انگلیس طرح منتقل کردن مقر مجلس اعیان را در نظر دارد
يکشنبه 29 دي 1398 - 18:38:19
اخبار محرمانه - ایسنا / رئیس حزب محافظه‌کار انگلیس امروز یکشنبه اعلام کرد، دولت لندن در نظر دارد به هدف ارتقاء سطح برخی مناطق، مقر مجلس اعیان پارلمان را به شمال این کشور منتقل کند و برای این منظور دو نامزد، نخست شهر یورک و بعد شهر بیرمنگام برای میزبانی از این مقر در نظر دارد.
به نقل از خبرگزاری رویترز، حزب محافظه‌کار متعلق به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در جریان انتخابات پارلمانی ماه گذشته میلادی برای کرسی‌های مجلس عوام، توانست کرسی‌هایی را در نواحی شمالی انگلیس که به صورت سنتی پایگاه حمایت از حزب رقیب یعنی حزب کارگر به حساب می‌آیند به دست بیاورد.
در همین راستا گزارش شده که بوریس جانسون به هدف تحکیم دستاوردهای حزبش در این حوزه، وعده افزایش سرمایه‌گذاری در شمال انگلیس را که از بابت افول صنایع سنگین و اجرای سیاست‌های ریاضت آمیز لطمه خورد، داده است.
جیمز کلورلی، رئیس حزب محافظه کار انگلیس به اسکای نیوز در پاسخ به سوالی درباره برنامه ریزی دولت برای منتقل کردن مقر مجلس اعیان به شهر یورک، اظهار کرد: ما ممکن است این کار را انجام دهیم و این یکی از طرح‌هایی است که ما در دست بررسی هستیم.
در همین حال نشریه ساندی تایمز گزارش کرد، شهر یورک که توسط رومی‌ها بنیان گذاشته شده و به خاطر کلیسای بزرگش مشهور است اولین نامزد میزبانی از مقر جدید مجلس اعیان به حساب می‌آید و بعد از آن، شهر بیرمنگام، دومین شهر بزرگ انگلیس، به عنوان نامزد بعدی مطرح است.
مجلس اعیان انگلیس که بخش غیرمنتخب پارلمان این کشور است از قدرت جلوگیری از تصویب قوانین برخوردار بوده اما عمدتا به عنوان مکانیزم ارتقاء و یا بازبینی در قوانین تصویب شده در مجلس عوام کارکرد دارد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/229393/دولت-انگلیس-طرح-منتقل-کردن-مقر-مجلس-اعیان-را-در-نظر-دارد
بستن   چاپ