اخبار محرمانه
لاوروف: بحران سوریه در مرحله خوبی قرار دارد
جمعه 27 دي 1398 - 18:20:37
اخبار محرمانه - ایسنا / وزیر خارجه روسیه تأکید کرد توافق تقریبا نهایی درباره سند پایانی نشست برلین درباره لیبی وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره اوضاع لیبی گفت: دلیل اصلی بحران لیبی سیاست ناتو بعد از رخدادهای 2011 است. طرف‌های لیبیایی به آتش‌بس پایبند هستند و ما امیدواریم این آتش‌بس ادامه داشته باشد. ما در نشست برلین درباره لیبی شرکت خواهیم کرد.
وی گفت: ما آماده‌ایم و برای رسیدن به توافق مثبتی بین گروه‌های لیبیایی که مهم‌ترین آن توافق آتش‌بس است تلاش خواهیم کرد. مهم است که طرف‌های درگیر در لیبی اشتباهات را تکرار نکنند و شروط اضافی بعد از نشست برلین مطرح نکنند.
لاوروف درباره سوریه نیز گفت: برای فعال کردن روند سیاسی در سوریه از طریق مشارکت‌ در نشست‌های بین المللی درباره سوریه از جمله نشست آستانه برای رسیدن به صلح فراگیر در سوریه و منطقه تلاش می‌کنیم.
وی گفت: بحران سوریه در مرحله خوبی از نظر حل و فصل سیاسی قرار دارد. کمیته قانون اساسی سوریه مهم است و امیدواریم به پایان مهمی در سوریه برسیم. نیروهای سوریه دموکراتیک"قسد" در سوریه تروریست‌ها را در مقابل رشوه آزاد می‌کنند.
لاوروف گفت: روسیه برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تلاش خواهد کرد و شخص رئیس‌جمهور برای این هدف تلاش می‌کند.
وی درباره اوضاع لبنان گفت: مسکو از نزدیک با دقت مراقب اوضاع لبنان است و تحرکات و اعتراضات در این کشور توطئه نیست بلکه تحرکات مردمی است.
لاوروف تأکید کرد: آمریکا بود که از معاهده منع گسترش سلاح عقب‌نشینی کرد و بر کشورهای دیگر فشار آورد تا از آن خارج شوند.
لاوروف همچنین گفت که در سفر اخیرش به واشنگتن به آینده معاهده "استارت" بین روسیه و آمریکا پرداخته است.
وی گفت: آمریکایی‌ها جواب نهایی را درباره آینده این معاهده به ما ندادند اما به لزوم مشارکت چین در این معاهده اشاره کردند. ما به نظر چین در این باره احترام می‌گذاریم و منتظر جواب واشنگتن هستیم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/228082/لاوروف--بحران-سوریه-در-مرحله-خوبی-قرار-دارد
بستن   چاپ