اخبار محرمانه
علل عدم واکنش ترامپ به سیلی ایران
جمعه 27 دي 1398 - 18:18:22
اخبار محرمانه - یک رسانه عرب زبان در مطلبی به علل عدم واکنش ترامپ به سیلی موشکی ایران به آمریکا در عین الاسد پرداخته و از آن به مثابه شکستی برای کاخ سفید و نظامیان آمریکایی نام برده است.
به گزارش مشرق ، العهد در گزارشی با عنوان «چرا ترامپ تهدیداتش علیه ایران را پس از سیلی موشکی ایران به عین الاسد اجرایی نکرد» با اشاره به تحولات اخیر میان ایران و آمریکا آورده است: به دنبال جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان آنها در حمله هوایی در سوم ژانویه 2020، تحولات میدانی و سیاسی رقم خورد؛ در بُعد میدانی تبعات و نتایج سیلی ایران با هدف قرار دادن دو پایگاه نظامی یکی عین الاسد در الانبار و دیگری در اربیل و در بُعد سیاسی تغییر معادله در سطح تمرکز ژئوپلتیک راهبردی آمریکایی-ایرانی در منطقه است که مرحله جدیدی را ایجاد کرد.
بیشتر بخوانید:
11 آمریکایی در حمله ایران به عین الاسد ضربه مغزی شدند
فیلم/ عین الاسد هشت روز پس از پاسخ موشکی ایران
جا زدن کشته های عین‌الاسد بین تلفات آمریکا در آلمان و افغانستان
این رسانه می‌نویسد: واکنش آتشین ایران و انهدام پایگاه عین الاسد و رفتن منطقه به سوی جنگ، کشورهای حوزه خلیج فارس را بسیار ترساند و این واکنش نظامی به مثابه شکستی برای آمریکا و نظامیان آن بود به طوری که صدها نظامی آن به پناهگاه رفتند و موشک‌های ایران با دقت به اهداف خود اصابت کرد و حمله موشکی به شدت مقامات صهیونیست را هراسان کرد. این حمله موشکی قدرت بازدارندگی ایران را در سطح تصمیم، اجرا و هدف گیری دقیق نشان داد و اینکه پایگاه‌های آمریکایی و اسرائیلی درتیررس موشک‌هایی هستند که از ایران یا دیگر مناطق شلیک می‌شود.
العهد اعلام کرد: در بُعد سیاسی، ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در خاک عراق به تغییر قواعد بازی منجر شد اما نه مطابق مفهوم آمریکایی برای تغییر آنگونه که مارک اسپر وزیر جنگ آمریکا گفت. ایران در زدن سیلی به آمریکاییها درنگ نکرد و برای دفاع از خود و متحدانش در قبال حمله آمریکایی یا غیر آمریکایی اعلام آمادگی کرد و اینکه آمریکا از دادن واکنش خودداری کرد از اولین نشانه‌های غلبه ایران بر آمریکا و شکستن خطوط قرمزی بود که آمریکاییها قرار داده بودند.
این رسانه می‌نویسد: به اعتقاد تحلیلگران مبالغه ترامپ در اتخاذ مواضع آتشین و تهدید کننده به دنبال ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و اینکه ضربات قوی و شدید به ایران وارد می‌کند جز اقدامی پیشگیرانه با هدف ایجاد رعب و وحشت ایران از یکسو و مسئولان عربی و غربی از سوی دیگر نبود تا به ایران فشار وارد کنند که از واکنش دست بکشد اما واکنش ایران، دولت آمریکا را آشفته کرد و ترامپ و مسئولان نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی به بهانه کشته نشدن نظامی آمریکایی عقب نشستند و تلاش کردند که ناتو را به میدان آورند و از تحریم‌های بیشتر علیه ایران سخن گفتند و به تکرار موضع سابق مبنی بر اینکه خواهان جنگ با ایران نیستند و دنبال صلح هستند، پرداختند. همزمان اعضای کنگره آمریکا اعم از جمهوریخواهان و دموکراتها خواستار مهار تشدید تنش نظامی با ایران شدند.
العهد آورده است: یکی از مهمترین نتایج واکنش ایران، درهم کوبیده شدن برتری طلبی آمریکا بود. حمله به عین الاسد خطوط قرمز آمریکا را در هم شکست و شوکت واشنگتن را از حیث نظامی و امنیتی و سیاسی نه تنها در برابر ایران بلکه در برابر هر کشور دیگری نابود کرد زیرا دیگر هیچ طرفی از حیث روانی مانعی برای هدف قرار دادن آمریکاییها در هر زمان و مکانی ندارد و نظامیان امریکایی که از آنها به عنوان عوامل بازدارنده یاد می‌شد در حال حاضر در هر لحظه در معرض تهدید مستقیم قرار دارند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/228068/علل-عدم-واکنش-ترامپ-به-سیلی-ایران
بستن   چاپ