اخبار محرمانه
سرمقاله اعتماد/ رد صلاحیت‌ها و پیام تفرق
پنجشنبه 26 دي 1398 - 08:37:37
اخبار محرمانه - اعتماد / « رد صلاحیت‌ها و پیام تفرق » عنوان سرمقاله روزنامه اعتماد نوشته شهیندخت مولاوردی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
شورای ‌عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان روز گذشته در بیانیه‌ای، نسبت به ردصلاحیت گسترده چهره‌های اصلاح‌طلب واکنش نشان داد و به‌ نحوی در این رابطه با نهادهای دخیل در برگزاری انتخابات اتمام‌حجت کرد. هر چند زمانی که هیات‌های اجرایی نتایج اولیه بررسی صلاحیت‌ها را اعلام کرد نیز مباحثی در میان اصلاح‌طلبان مطرح شد...
اما اعلام موضع نهایی به زمان اعلام تایید یا ردصلاحیت از سوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان موکول شد. واقعیت این است که امروز در شرایطی که کشور با انواع چالش‌ها و تهدیدها از داخل و خارج دست به گریبان است و همزمان در آستانه انتخابات قرار داریم، انتظار می‌رفت که به داخل و خارج از کشور پیام همدلی، همبستگی و انسجام مخابره کنیم نه پیام چند دستگی و تفرق. اما با رویه‌ای که پیش گرفته شده، نگرانیم خصومت‌ها علیه منافع ملی تشدید شود. لذا ما در این بیانیه هشدار داده‌ایم که چنین رفتاری، منجر به افزایش یأس و بی‌اعتمادی و تعمیق شکاف بین حاکمیت و مردم و افزایش فساد و ناکارآمدی نهادهای حاکمیتی می‌شود. بر این اساس، با وجود رد صلاحیت‌های گسترده، شورای ‌عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان منتظر دریافت اطلاعات کامل است تا با توجه به گزینه‌های موجود و اینکه آیا اساسا امکان رقابت در حوزه‌های انتخابیه وجود دارد یا خیر، ابعاد مساله را بررسی و در نهایت تصمیم‌گیری کند. راهبرد اساسی و کلان جریان اصلاحات، البته تا پیش از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات مرکزی نظارت بر این پایه استوار بود که برخلاف رویه‌ای که در انتخابات مجلس دهم پیش گرفته شد، دست‌کم در انتخابات پیش‌رو به آن معنا که در دوره پیش اقدام شده و به خروجی «لیست امید» رسیدیم، وارد بحث ائتلاف نشویم و در صورتی که در برخی از حوزه‌ها لیستی ارایه شود، افراد غیر اصلاح‌طلب را در فهرست‌های انتخاباتی مورد حمایت جریان اصلاحات قرار ندهیم. هر چند اکنون با توجه به شرایطی که حادث شده، باید ملاحظات دیگری را در نظر گرفته و در نهایت اگر تجدیدنظر قابل توجهی در بررسی شکایات و اعتراضات صورت نگیرد، نسبت به نحوه مشارکت در انتخابات و عملیاتی کردن این راهبرد متناسب با وضعیت موجود گام‌ برداریم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/227474/سرمقاله-اعتماد--رد-صلاحیت‌ها-و-پیام-تفرق
بستن   چاپ