اخبار محرمانه
سرمقاله اعتماد/ حاج ‌قاسم؛ پهلوانی جهانی
چهارشنبه 18 دي 1398 - 12:59:02
اخبار محرمانه - اعتماد / « حاج ‌قاسم؛ پهلوانی جهانی » عنوان سرمقاله روزنامه اعتماد نوشته قاسم میرزایی‌نیکو است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
«حاج قاسم سلیمانی»؛ آن بزرگمرد، آن جوانمرد، آن سردار جهاد و مقاومت به شهادت رسید و مگر جز شهادت حق او بود؟! از پیروزی گریزی نیست.
حرفی که در حجاب ز گفت و شنود بود / آخر به رمز گفت و به ایما شنود و رفت...
حاج قاسم اهل کرمان بود و کرمان شهر مهربانان است؛ قاسم کرمانی و خلق خدا و همیشه حضور ساده و بی‌ریا، میان مردمان؛ مثل همه و البته شاید مثل هیچ‌کس. سپهبد قاسم سلیمانی اما فرمانده سپاه بود و فرمانده لشکر دوران جنگ. سرباز دفاع از حرم و ژنرالی بی‌مثال و بی‌همتا. جناب سلیمانی، میدان‌کار عملیاتی و همراه حضرت آیت‌الله هاشمی در عرصه سازندگی و پشتیبانی در اطلاعت سپاه، یک قاسم که همیشه همراه سپاه بود. یک نام که به «نیروی قدس» گره خورده است.
اما جلوه دیگر قاسم سلیمانی، دفاع همه‌جانبه و پشتیبانی دیپلماتیک او در دوران برجام بود و آماده‌سازی منطقه و جهان برای ارتباط موثر! و این همان نقطه تفاوت حاج قاسم با کج‌اندیشی، دلواپسی و اقتدارگرایی است؛ این البته ریشه در فطرت و ذات فردی و خانوادگی و رشد و بلوغ اجتماعی دارد و به این دلیل است که می‌گوییم نقش حیات جنبی قاسم سلیمانی غیرقابل ‌انکار است؛ او هیچ نبود مگر یک وجود پنهان عارفانه، فیلسوفی عمیق، شاعری ساده و رئوف شعر رفاقت با کودکان و جوانان این سرزمین. حاج ‌قاسمی که روضه‌خوان دستگاه ارباب بود، حاج قاسمی که یک‌بار پیش از آنکه بمیرد، شهید شده بود و شاید همین «شهود» بود که در سلول‌های بدن حاج‌ قاسمی که می‌شناختم، جریان داشت تا او را به خلوص و عروج روح از بدن برساند و آن جان اهورایی را آزاد سازد و رها! اینها اما مقابل قاسم عرصه مبارزه و مقاومت برابر داعش هیچ نبود. قاسمی که مقابل اسلام ساخته ایادی امریکا و انواع تروریسم و طالبانیسم در جهان ایستاد و ایستادگی کرد. نجات عراق از مهاجمان سر رسیده به بغداد و رهایی جان و مال و ناموس بشریت تا تمام کردن غائله امریکایی و عربی «داعش» - این موجود بی‌قواره - از اقدامات مهم حاج ‌قاسم بود. این روزها همه از بودن با حاج ‌قاسم می‌گویند و همه مشغول یادگاری ساختنیم با سلیمانی؛ هر کس از ظن خویش؛ اصلاح‌طلب و اصولگرا، همه تلاش‌شان این است که با ذره‌ذره سلول پیکر حاج‌ قاسم که در آن عشق به وطن نهفته است، پیمان ببندند و اینجاست که باید ضمن تحسین این روحیه، هشدار بدهیم که مبادا حاج‌ قاسم مصادره شود؛ بگذاریم هرکس از زبان خودش از او بگوید! حاج قاسم ابرمرد یک تاریخ است؛ قهرمان نسل انقلاب! او ابرمرد این انقلاب 40 ساله است و می‌تواند نماد وحدت و آشتی انقلابیون باشد! حاج قاسم خود آزادی است و خود انقلاب؛ حاج قاسم با «امام حسین» آغاز می‌شود، در «انقلاب» متجلی شده و در نهایت به «آزادی» می‌رسد و این است، حکایت جریانی پویا و زنده! حاج ‌قاسم احرام خون بسته، لبیک جنون گفته و مشکی است در دست علمدار این لشکر صاحب‌زمان! حاج قاسم می‌چرخد و پیکرش، نوای نی‌نامه است تا به آغوش کرمان بازگردد! امروز قلب تمام انسان‌هایی که به نام حاج‌ قاسم ایستاده‌اند، مزار سلیمان است! حاج ‌قاسم عزیز! امروز ما تو را زیارت می‌کنیم تا در رستاخیز خویش برخیزیم و نام تو را که در زمان نمی‌گنجد، فریاد کنیم؛ چراکه تو همان عینیت حرکت جوهری و حکمت متعالیه‌ای! چراکه تو حاج قاسم سلیمانی هستی! پهلوانی جهانی!

http://www.SecretNews.ir/fa/News/222971/سرمقاله-اعتماد--حاج-‌قاسم؛-پهلوانی-جهانی
بستن   چاپ