اخبار محرمانه
احتمال استفاده از سوخت جامد در آزمایش موشکی کره شمالی
يکشنبه 24 آذر 1398 - 13:03:34
اخبار محرمانه - ایرنا / رئیس ستاد کل ارتش کره شمالی درباره آنچه که پیونگ یانگ «آزمایش های بسیار مهم» خواند اعلام کرد از نتایج این آزمایش ها برای توسعه سلاح دیگری در مقابل تهدید هسته ای ایالات متحده استفاده خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، «پاک جونگ چون» روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای افزود: نتایج این آزمایش ها «بطور کامل جهت توسعه یک سلاح راهبردی دیگر برای کره شمالی به کار خواهد رفت».
او گفت که این سلاح طوری طراحی خواهد شد تا «تهدید هسته ای ایالات متحده را بطور مطلق و قابل اطمینان مهار کرده و بر آن چیره شود».
پیونگ یانگ می گوید ماه میلادی جاری در محل پرتاب ماهواره سوهه دو آزمایش انجام داده است تحلیلگران باور دارند که این آزمایش ها مرتبط با فناوری موشکی بوده اند.
کره شمالی در تازه ترین مورد روز گذشته (شنبه) اعلام کرد یک آزمایش مهم دیگر در سایت ماهواره ای خود انجام داده است، این در حالی است که کره شمالی هفته پیش نیز در همین سایت یک آزمایش بزرگ دیگر انجام داده بود.
کره جنوبی همان زمان اعلام کرد آزمایش اخیر کره شمالی ممکن است مربوط به نوعی سوخت باشد که می تواند میزان زمان مورد نیاز برای پرتاب یک موشک بالستیک را بطور زیادی کاهش دهد.
کره شمالی روز شنبه گذشته در محوطه پرتاب ماهواره سوهه خود یک آزمایش «با اهمیت زیاد» را انجام داد در گذشته سوهه به عنوان یک سایت آزمایش موشک نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
کارشناسان کره جنوبی می گویند کره شمالی به احتمال با استفاده از سوخت جامد، موتور یک موشک را آزمایش کرده است سیستم سوخت جامد در مقایسه با سوخت مایع زمان کمتری برای بارگیری می برد که قابلیت یک حمله غافلگیرانه را افزایش می دهد همچنین باور بر آن است که این نوع سوخت، برد یک موشک را افزایش می دهد.
دیگر گزارش ها اشاره به این دارند که پیونگ یانگ ممکن است تحت نام توسعه ماهواره، یک موتور جدید با سوخت مایع را آزمایش کرده باشد.
«چوی هیون سو» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی هفته گذشته در مورد این گزارش ها به رسانه ها گفت: مقام های اطلاعاتی ما به همراه آمریکا از نزدیک در حال تجزیه و تحلیل این آزمایش هستند و ما نمی توانیم هیچ گونه جزییاتی را در این مورد تائید کنیم.
ژاپن و کره جنوبی به عنوان همسایگان کره شمالی تا کنون به این آزمایش جدید پیونگ یانگ واکنشی نشان نداده اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/205538/احتمال-استفاده-از-سوخت-جامد-در-آزمایش-موشکی-کره-شمالی
بستن   چاپ