اخبار محرمانه
موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام با حذف سود مرکب از معوقات بدهکاران بانکی
يکشنبه 24 آذر 1398 - 10:20:53
اخبار محرمانه - میزان / برای وام‌های معوق طیفی تعیین شده که طبق آن معوقات سال‌های 93 تا 98 مورد نظر است و در واقع تورم در این سال‌ها به بیشترین رقم رسیده است.
وی با بیان اینکه باید آیین نامه‌ای از سوی بانک مرکزی برای اشراف بر سایر بانک‌ها و کنترل موارد تنظیم شود تصریح کرد: برای رعایت قانون باید موارد اصلاحیه مورد توجه قرار گیرد و در نهایت زیان‌هایی که بانک‌ها می‌بینند و یا مالیات‌هایی که در طی سال‌های 93 تا 98 ازسوی بانک‌ها پرداخت شده به گونه‌ای از طریق کمک‌های صورت گرفته مستهلک شود تا بانک‌ها نیز در این زمینه دچار مشکل نشوند.
دریافت سود مرکب به دلیل ایجاد وقفه در تحقق رونق تولید باعث شد تا مجلس دست به کار شود و براساس بند (و) تبصره 16 قانون بودجه سال 97 بانک‌ها را از دریافت سود مرکب منع کند.
در جریان بررسی قانون بودجه سال 98 مجلس دوباره به موضوع حذف سود مرکب پرداخت و با الحاق یک بند دیگر به تبصره 16 قانون بودجه 98 تلاش کرد تا براساس آن بانک‌ها را از دریافت سود مرکب از اشخاص حقیقی و تولیدکنندگان منع کند که شورای نگهبان با این بند مخالفت کرد.
با اینکه بند اضافه شده به تبصره 16 برای تامین نظر شورای نگهبان با تغییراتی همراه شد، اما این موضوع مجدد از سوی شورای نگهبان رد شد و با اصرار مجلس تعیین تکلیف آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شد که در ابتدا مجمع نیز مخالفت خود را با حذف سود مرکب اعلام کرده بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/205420/موافقت-مجمع-تشخیص-مصلحت-نظام-با-حذف-سود-مرکب-از-معوقات-بدهکاران-بانکی
بستن   چاپ