اخبار محرمانه
انتقاد فرمانده سابق ارتش ترکیه از سیاست این کشور در قبال سوریه
يکشنبه 24 آذر 1398 - 04:26:37
اخبار محرمانه - رئیس سابق ستاد مشترک ارتش ترکیه با انتقاد از دخالت‌های کشورش در امور کشورهای منطقه، عادی سازی روابط همه جانبه آنکارا-دمشق را تنها راه حل بحران سوریه و پیامدهای آن در ترکیه دانست.
به گزارش مشرق ، «ایلکر باشبوغ» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش ترکیه حفظ وحدت و حاکمیت سوریه را مسئله‌ای ضروری برای امنیت و ثبات ترکیه توصیف کرد.
باشبوغ در گفت‌وگو با روزنامه ترکیه‌ای «سوزجو»، آنکارا را به عادی‌سازی روابط همه جانبه با سوریه و دولت قانونی این کشور دعوت و تأکید کرد که این امر، تنها راه برای حل بحران سوریه و پیامدهای این بحران برای ترکیه است.
بیشتر بخوانید:
کارشناسان روسی: آمریکا و ترکیه در حل بحران سوریه مانع‌تراشی می‌کنند
این مقام سابق نظامی در ترکیه تاکید کرد: «آنکارا باید از دخالت در امور دیگر کشورها و به خصوص کشورهای همسایه اجتناب کند.»
ترکیه در طول بحران سوریه همواره از گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه حمایت کرده است. ارتش ترکیه از 9 اکتبر (17 مهر) هم عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف تسلط بر مناطق تحت نفوذ شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کرد.
این عملیات بعدا با توافق میان ترکیه و روسیه متوقف شد، اما حضور نیروهای ترکیه‌ای در بخش‌هایی از شمال سوریه در قالب گشت‌های مشترک با روسیه همچنان ادامه دارد. گروه‌های حامی حقوق بشر با استناد به گزارش‌های میدانی و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، نیروهای ارتش ترکیه و به خصوص هم‌پیمان‌های آنکارا در گروهک تروریستی «ارتش آزاد» را به نقض حقوق بشر و کشتن و شکنجه غیرنظامیان متهم کرده‌اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/205310/انتقاد-فرمانده-سابق-ارتش-ترکیه-از-سیاست-این-کشور-در-قبال-سوریه
بستن   چاپ